صلح 34 درصد پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف هرمزگان


صلح 34 درصد پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان از صلح و سازش 34 درصد از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان از ابتدای امسال تا پایان آذرماه خبر داد.

علی صالحی روز شنبه در نشست بررسی عملکرد شوراهای حل اختلاف هرمزگان اظهار داشت: در این مدت در مجموع تعداد ۴۰ هزار و ۸۷ پرونده در این شوراها مورد بررسی قرار گرفته که از این شمار ۲۷ هزار و ۸۷۷ پرونده قابل صلح و سازش بوده است.

وی ادامه داد: با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف استان از مجموع پرونده‌هایی که امکان صلح و سازش در آنها وجود داشته ، تعداد ۹ هزار و ۳۷۲ فقره معادل ۳۴ درصد پرونده‌های ورودی با صلح و سازش مختومه شده است.

رییس کل دادگستری هرمزگان ترویج فرهنگ صلح و سازش در سطح جامعه را یکی از رویکردهای مهم دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: باید پرونده‌های کیفری و حقوقی که قابلیت صلح و سازش دارند به شورای حل اختلاف ارجاع و مردم را به سمت صلح و سازش تشویق و هدایت کنیم.

صالحی بیان داشت: شوراهای حل اختلاف با جلوگیری از ورود حجم زیادی از پرونده‌ها به محاکم قضایی، فرصت بیشتری را برای قضات به منظور رسیدگی به پرونده‌های پیچیده تر فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تقویت کمی و کیفی شعبه‌های صلحی شورای حل اختلاف در زندان و بازداشتگاه های استان می‌توان کاهش جمعیت کیفری را رقم زد.

رییس کل دادگستری هرمزگان در این نشست برلزوم جلوگیری از زندانی شدن محکومان مهریه، تأکید و گفت: افرادی که توان پرداخت مهریه خود را ندارند باید تعیین تکلیف شوند و از زندانی شدن این دسته از محکومان به جد خودداری شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قتل یک سرآشپز رستوران در تهران