23 حلقه چاه غیرمجاز در اردبیل پر شد


23 حلقه چاه غیرمجاز در اردبیل پر شد

اردبیل - ایرنا - امسال در راستای صیانت از منابع آب زیرزمینی 23 حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در شهرستان اردبیل پر و مسلوب‌المنفعه شده است.

حسین خدادادی ، مدیر امور منابع آب اردبیل روز یکشنبه گفت: ۳۳دستگاه کنتور هوشمند حجمی نیز بر روی چاه‌های دارای اضافه برداشت نصب و هشت حلقه چاه دارای اضافه برداشت نیز تقلیل منصوبات شده است.

وی بیان‌کرد: به تازگی نیز با همکاری نهادهای قضایی و انتظامی، ۲ حلقه چاه کشاورزی دارای اضافه برداشت تقلیل منصوبات و از برداشت غیرمجاز سالانه بیش از ۱.۵ میلیون مترمکعب از آبخوان دشت اردبیل جلوگیری شد.

مدیر امور منابع آب اردبیل با بیان اینکه با همکاری دهیاران روستاها می‌توان در بخش حفاظت حریم و بستر رودخانه‌های این شهرستان اقدامات موثری انجام داد، افزود:با تلاش همکاران مهندسی رودخانه، امور حقوقی و گروه گشت و بازرسی امور منابع آب اردبیل و با همکاری کلانتری ۱۶ و اخذ دستور قضایی از دادستان مرکز استان ۱.۲ هکتار از رودخانه نوران‌چایی بطول بیش از ۵۰۰ متر و با قلع و قمع حدود ۴۰۰ اصله درخت کاشته شده در بستر رودخانه آزادسازی و لایروبی شد.

خدادادی بر ضرورت حفاظت از حریم، بستر رودخانه‌ها در مناطق روستایی و همکاری دهیاری‌ها و روستاییان در جهت نگهداری از این شریان‌های حیاتی تاکید کرد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی