آمریکا در سال 2019 بیشترین کشتار دسته جمعی در تاریخ خودش داشته است


آمریکا در سال 2019 بیشترین کشتار دسته جمعی در تاریخ خودش داشته است

تصویری از کشته و زخمی شدن 120 تن در تیراندازی در لاس‌وگاس آمریکا براساس تحقیق مشترک که خبرگزاری آسوشیتدپرس، یو.اس.ای تو.دی و دانشگاه نورث ایسترن انجام دادند، در سال 2019 میلادی طی 41 مورد کشتار جمعی 211 نفر جان خود را از دست داده‌اند. محققان می گویند که بالاترین تعداد این کشتارهای جمعی در ایالت کالیفرنیا صورت گرفته که 8 مورد به ثبت...

آمریکا در سال 2019 بیشترین کشتار دسته جمعی در تاریخ خودش داشته استتصویری از کشته و زخمی شدن ۱۲۰ تن در تیراندازی در لاس‌وگاس آمریکا

براساس تحقیق مشترک که خبرگزاری آسوشیتدپرس، یو.اس.ای تو.دی و دانشگاه نورث ایسترن انجام دادند، در سال ۲۰۱۹ میلادی طی ۴۱ مورد کشتار جمعی ۲۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

محققان می گویند که بالاترین تعداد این کشتارهای جمعی در ایالت کالیفرنیا صورت گرفته که ۸ مورد به ثبت رسیده است.

پایگاه داده‌هایی که توسط این سه موسسه برای رصد موارد کشتار جمعی در آمریکا راه‌اندازی شده، جمع‌آوری این اطلاعات را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرده است با وجود این براساس تحقیقاتی که از دهه هفتاد میلادی تا کنون موجود است هیچ سالی به این اندازه حملات مرگبار با قربانی بیش از چهار نفر روی نداده است.

تیراندازی در ال‌پاسو با ۲۲ کشته و ویرجینیا بیچ با ۱۲ کشته، دو مورد از مرگبارترین تیراندازی‌های سال جاری در آمریکا بودند.

به گفته محققان در سال ۲۰۱۷ افراد بیشتری در آمریکا بر اثر این کشتارها جان باخته‌اند اما تعداد موارد حمله کمتر از سال ۲۰۱۹ بوده است.

در سال ۲۰۱۷ در یک مورد تیراندازی در فستیوال موسیقی در لاس‌وگاس ۵۹ نفر کشته شدند.

این محققان می‌گویند بسیاری از این موارد به دلیل اینکه به درگیری‌های خانوادگی و یا اختلافات میان باندهای بزهکار مرتبطند در اخبار برجسته نمی‌شوند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

افزایش بی سابقه قیمت گاز مایع در بامیان/ هرکیلوگاز مایع 80 تا 120 افغانی است