62 صندوق خرد زنان روستایی در استان اردبیل فعال شد


62 صندوق خرد زنان روستایی در استان اردبیل فعال شد

اردبیل - ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از ساماندهی فعالیت 62 صندوق خرد زنان روستایی با عضویت هزار و 900 نفر در این استان خبر داد.

علیرضا خواجوی روز یکشنبه افزود: صندوق‌های اعتبارات خرد محلی با هدف توجه و تمرکز به گروه‌های کم‌درآمد زنان روستایی و افزایش ضریب دسترسی آنها به تسهیلات اعتباری، افزایش سطح درآمد زنان با اجرای پروژه‌های کوچک و بهبود وضعیت معیشتی خانوار روستایی، افزایش توانایی زنان روستایی در انجام کارگروهی و هدایت پس‌اندازهای غیرمولد روستاییان زنان روستایی به سرمایه‌های مولد کارآمد ایجاد شده‌اند.

وی اظهارداشت: توسعه اشتغال خانگی از سال ۸۴ در این استان اجرا و تا پایان سال ۹۵، ۱۲ صندوق اعتبارات خرد تشکیل شد. در سال ۹۶ طرح ملی مشترک با صندوق کارآفرینی امید کشور با هدف افزایش تعداد صندوق‌های خرد زنان روستایی، تامین سرمایه مناسب جهت توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی، توانمندسازی اعضای صندوق‌های جدید با ارائه آموزش‌های عمومی و مهارتی و احیای صندوق‌های اعتبارات خرد با برنامه‌ریزی و حمایت‌های دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری اجرا شد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل همچنین گفت: در سه سال اخیر فرآیند تشکیل، ساماندهی و توانمندسازی ۵۰ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در روستاهای واجد شرایط استان آغاز و از این تعداد ۴۴ صندوق موفق به اخذ تسهیلات ۳۰۰ ، ۴۰۰ و ۵۰۰ ریالی از صندوق کارآفرینی امید استان شدند.

وی ادامه‌داد: ثبت‌نام و ارسال پرونده سایر متقاضیان از طریق سامانه کارا انجام شده و تا پایان سال تمام صندوق‌های ایجاد شده تسهیلات درخواستی را دریافت خواهند کرد.

وی تعداد صندوق‌های ایجاد شده در سال ۹۸ را ۱۰ صندوق اعتباری ذکر کرد.

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت دارد ، بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند.




مقبره «شیخ صفی الدین» کلکسیون کامل معماری اصیل دوران صفوی