قزوین، رتبه اول کشور را در پوشش تلفن ثابت روستایی دارد


قزوین، رتبه اول کشور را در پوشش تلفن ثابت روستایی دارد

قزوین – ایرنا - سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین گفت:تمامی روستاهای استان دارای پوشش تلفن ثابت هستند و قزوین، رتبه اول کشور را در این زمینه دارد.

مرتضی شهامی روز یکشنبه در دیدار مدیران کل تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین، افزود:هم اینک تمامی روستاهای بالای پنج خانوار استان به جز چند مورد دارای پوشش تلفن ثابت هستند هرچند که در کیفیت پوشش این مناطق مشکلاتی وجود دارد.

وی اضافه کرد: برای برطرف کردن مشکل کیفیت پوشش، حدود ۱۰۰ روستای استان پایش شدند و تا انتخابات مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل آنها اقدام خواهد شد.

شهامی افزود: در حوزه تلفن همراه هم وزارتخانه عزم جدی برای پوشش تمامی روستاهای استان دارد و به زودی تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از پوشش تلفن همراه برخوردار خواهند شد اما روستاهای هفت یا هشت خانواره در اولویت سازمان قرار ندارند.

این مسوول ادامه داد: در حوزه اینترنت روستاها نیز طرح خوبی از سوی وزارتخانه با اپراتور هایپر اجرا و زیرساخت‌های این موضوع فراهم شد هرچند که مودم‌های آن گران است و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد:در حوزه فیبر نوری نیز کارهای خوبی انجام شده و هم اینک زیرساخت آن در مناطق محروم در حال فراهم سازی است.

شهامی گفت:فراهم سازی زیرساخت فیبرنوری در نقاط دوردست استان بسیاری از مشکلات یخ زدگی دستگاه‌ها در مناطق کوهستانی و قطع ارتباط ایستگاه‌های رادیویی را کاهش می‌دهد و کارکردهای پدافند غیر عاملی نیز برای استان خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت ۸۰ دفتر پیشخوان خدمات دولت در سطح استان، گفت: این دفاتر درخصوص برون سپاری خدمات از سوی دستگاه‌ها مشکلات زیادی دارند و تنها ادارات پست، پست بانک، برق، گاز و مخابرات خدمات خود را به آنها واگذار کرده اند.

شهامی با اشاره به درخواست‌ها برای راه اندازی دفاتر جدید، افزود:طبق آخرین پایش صورت گرفته، حدود ۲۵ دفتر جدید در استان نیاز است که در صورت تایید کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان برای صدور مجوز حداقل ۱۰ دفتر جدید اقدام خواهد شد.

در ادامه این دیدار هریک از مدیران کل تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گزارش عملکردی از حوزه وظایف سازمانی خود ارایه کرده و مشکلات و کمبودها را با استاندار در میان گذاشتند.

در این دیدار حمید یوسف پور سرپرست تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب کشور، رحیم برخورداری مدیر کل پست استان و حسین پیله فروشها مدیرعامل شرکت مخابرات استان حضور داشتند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مردم قزوین با ولایت تجدید میثاق کردند