کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ


در دنیای هاچبک های لوکس و اسپورت، مرسدس-ای ام جی A35 و ب‌ام‌و M135i جزو بهترین‌ها هستند. این موشک‌های توربوی چهار چرخ محرک جزو محصولات پرفورمنس و نسبتاً ارزان‌قیمت مرسدس و ب‌ام‌و هستند اما در درگ کدام‌یک دیگری را مغلوب می‌کند؟ پیش از بررسی این موضوع بیایید با دو رقیب آشنا شویم. اول باید به … The post کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در...

در دنیای هاچبک های لوکس و اسپورت، مرسدس-ای ام جی A35 و ب‌ام‌و M135i جزو بهترین‌ها هستند. این موشک‌های توربوی چهار چرخ محرک جزو محصولات پرفورمنس و نسبتاً ارزان‌قیمت مرسدس و ب‌ام‌و هستند اما در درگ کدام‌یک دیگری را مغلوب می‌کند؟

کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ

پیش از بررسی این موضوع بیایید با دو رقیب آشنا شویم. اول باید به سراغ مرسدس-ای ام جی A35 جدید برویم که ارزان‌ترین محصول AMG می‌باشد. به لطف پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو این خودرو قدرت قابل‌احترام 302 اسب بخاری داشته و یک پله پایین‌تر از مدل قوی‌تر A45 با 100 اسب بخار قدرت بیشتر قرار می‌گیرد.

کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ

هاچبک مرسدس به سیستم چهار چرخ محرک مجهز بوده و از گیربکس 7 سرعته دوکلاچه استفاده می‌کند. این سیستم که بیشتر روی چرخ های جلو تمرکز دارد تا 50 درصد گشتاور را به عقب می‌فرستد و می‌تواند به ثبت شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت 4.6 ثانیه‌ای کمک کند.

کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ

جدیدترین نسل ب‌ام‌و M135i نیز طراحی دیفرانسیل عقب را با همان طراحی چهار چرخ محرک تعویض کرده است. پیشرانه 2 لیتری توربوی این باواریایی جمع‌وجور قدرت 306 اسبی دارد. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل شده و شتاب 4.8 ثانیه‌ای ایجاد می‌کند.

کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ

بر پایه مشخصات خودروها روی کاغذ باید گفت این دو خودرو کاملاً شبیه یکدیگر هستند. با وجود پیشرانه‌ها و پرفورمنس مشابه، انتظار می‌رود مسابقه درگ بین این خودرو کاملاً نزدیک باشد.

کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ کل‌کل ب‌ام‌و M135i و مرسدس-ای ام جی A35 در پیست درگ

به نظر می‌رسد فاکتور اصلی در مسابقه درگ این دو هاچبک به زمان واکنش راننده‌ها بستگی داشته باشد. در این مورد مرسدس کمی سریع‌تر خط استارت را ترک کرده است.

[دانلود ویدئو]
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی