زمان نشناسی علی مطهری


زمان نشناسی علی مطهری

رهبر معظم انقلاب بارها در سخنانشان تأکید کرده اند که هر آنچه که نیاز باشد با مردم در میان خواهند گذاشت و هیچ چیز محرمانه ای وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

بارها دیده شده که از رهبر معظم انقلاب نقل قول شده و این نقل قول پس از چندی تکذیب شده است. حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانشان بارها تأکید کرده اند و به مسئولین هم توصیه کرده اند «مردم و بخصوص نخبگان را از جزئیات واقعیات مطلع کنند، ما چیز محرمانه نداریم.»

حضرت آیت الله خامنه ای سال گذشته در اریخ 30 مهر ماه در درس خارج فقه فرمودند؛
«مسئولان جز در موارد نظامی، امنیتی و اموری که با دشمن مقابله داریم، باید شفاف باشند و هیچ رازی را از مردم پنهان نکنند.»

با توجه به توصیه ها و بیانات رهبر معظم انقلاب درباره شفاف بودن مسئولان، محرمانه نداشتن با مردم و افکار عمومی و نهی از نقل قول کردن از ایشان چرا که رهبری با کسی رو دربایستی ندارند و هر آنچه که نیاز و صلاح باشد برای مردم بازگو خواهند کرد، نقل قول کردن از ایشان هیچ مبنایی ندارد و اگر هم کسی نقل قولی از رهبری می کند که یا خود شنیده یا از دیگران، به نظر می آید شیطنتی باشد برای آن که بار مسئولیت را از دوش خود بردارد.

حتی فرض می گیریم که رهبر معظم انقلاب محرمانه توصیه ای را به قوه یا نهادی کرده است و در این توصیه از آن قوه یا نهاد درخواستی را مطرح کرده و گفته که اگر این کار انجام نشود بهتر است.

ار قرار بر این بود که این توصیه و درخواست که در جایگاه رهبری نظام اسلامی مطرح شده رسانه ای شود که آن را رسماً منتشر می کردند.

حتما مصلحتی در کار بوده که این درخواست و توصیه فعلاً محرمانه بماند و در فضای کنونی کشور که به خاطر شرایط اقتصادی، فتنه سنگینی که از سر گذشت، نزدیک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و برخی دیگر از مسائل آشکار نشود.

ضمن این که توصیه و مخالفت ایشان بر اساس جایگاهی که دارند، اگر از جایگاه ولایت فقیه باشد که اجرای دستور از سوی مسئولین است و اگر توصیه باشد قوا و سران آن می توانند بر اساس صلاح خود تصمیم بگیرند.

آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یکی از امضا کنندگان طرح استیضاح وزیر کشور است. او پیگیر استیضاح رحمانی فضلی به خاطر اجرای طرح بنزینی دولت است چون اعتقاد دارد عملکرد وزیر کشور در نحوه اجرای طرح باعث تبعات آن شده است.

اگر بخواهیم در جریان ماجرای بنزین در پی مقصر باشیم که مقصران دیگری هم وجود دارند، این تنها وزیر کشور نبود که طرح را اجرا کرد هر چند در اجرای طرح هم ضعف هایی داشته باشد که قطعاً دستور از مقامات بالاتر دریافت کرده بود.

آقای علی مطهری نماینده مردم تهران در باره اینکه آیا استیضاح انجام می‌شود یا نه؟ گفته؛ هیأت رئیسه می‌گوید مقام رهبری با استیضاح مخالف‌اند، لذا آن را اعلام وصول نمی‌کنیم. احتمالا مخالفت ایشان به خاطر در پیش بودن انتخابات مجلس است.

حتی آقای مطهری می توانست این نقل قول را نگوید و از رهبری خرج نکند، تاکنون رهبری نظام بارها خود را هزینه کرده اند در حالی که تصمیمات اشتباه و غلط برخی مسئولین را اصلاح نموده اند.
اگر علی مطهری از خود مایه گذاشته بود و اعلام می کرد که استیضاح کنندگان وزیر کشور، به خاطر در پیش بودن انتخابات مجلس منصرف شده اند، کسر شأن بود؟!

آیا آقای مطهری خود تشخیص نداده است که کمتر از دو ماه دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است و اگر وزیر کشور استیضاح شود و با رأی نمایندگان هم، از وزارت برکنار شود، معرفی فرد دیگر برای جایگزینی او فرایندی دارد که حتی اگر تا پیش از انتخابات مجلس، وزیر تازه کار از مجلس رأی اعتماد هم بگیرد با فضای وزارت کشور و انتخابات مجلس آشنایی کامل و لازم را ندارد؟

این مسئله بسیار ساده اما مهمی است که قطعاً فردی مانند آقای علی مطهری در جایگاه نماینده مجلس باید بداند که استیضاح وزیر کشور هر چند اگر هم در جریان بنزین مقصر باشد، زمان مناسبی را برای استیضاح او انتخاب نکرده است. زمان شناسی خصیصه ای است که نیازمند درایت و بصیرت کافی است.

تصمیمی که استیضاح کنندگان رحمانی فضلی وزیر کشور گرفتند، در بدترین زمان و شرایط پیگیری شد در حالی که می توانست به پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی موکول شود.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ رونماییِ چین از اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی