تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپن


تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپن

پارک میمون جیگوکودانی ژاپن یکی از منحصر به فردترین پارک‌های دنیا می‌باشد که در آن می‌توانید شنای میمون در آن‌های گرم را ببینید؛ چیزی که در هیچ جای دیگر دنیا سابقه ندارد! در این پارک هزاران میمون از گونه ماکاک به چشم میخورد که در روز‌های سرد زمستان و طبیعت پوشیده از برف در ارتفاعات و در کوه‌های صخره‌ای زندگی می‌کنند.

پارک میمون جیگوکودانی ژاپن یکی از منحصر به فردترین پارک‌های دنیا می‌باشد که در آن می‌توانید شنای میمون در آن‌های گرم را ببینید؛ چیزی که در هیچ جای دیگر دنیا سابقه ندارد! در این پارک هزاران میمون از گونه ماکاک به چشم میخورد که در روز‌های سرد زمستان و طبیعت پوشیده از برف در ارتفاعات و در کوه‌های صخره‌ای زندگی می‌کنند. کوله بار سفر را برای قدم گذشتن در پارک میمون جیگوکودانی ژاپن و تجربه زندگی کوتاه در کنار این موجودات دوست داشتنی برمیداریم. با ما همراه باشید.
تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپن
معرفی پارک میمون جیگوکودانی ژاپن
پارک جیگوکودانی ژاپن منطقه‌ای صخره‌ای و سنگی با چشمه‌های متعدد آب گرم می‌باشد که در استان ناگانو واقع شده است. وجود چشمه‌های آب گرم متعدد، کوه‌های سنگی و صخره‌های بزرگ، جنگل‌های انبوه و پوشیده از درختان سرسبز و میمون‌های کوچکی که در هر گوشه از پارک به چشم میخورند باعث شده است تا این منطقه به یکی از اصلی تری جاذبه‌های گردشگری ژاپن تبدیل شود.
تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپنمنحصر به فرد بودن میمون‌های این منطقه و وجود جاذبه‌های طبیعی در آن، باعث شد تا از سال ۱۹۶۴ این منطقه کاملا حفاظت شده باشد و عنوان پارک میمون یا جینگوکودانی را به خود اختصاص دهد. از همان سال‌های ابتدایی و با به شهرت رسیدن این پارک، گردشگران زیادی از اقصی نقاط دنیا به این منطقه سفر می‌کنند.
میمون‌های این پارک رفتار کاملا عجیبی دارند و با اینکه خیلی زود با انسان‌ها ارتباط برقرار می‌کنند، اما رفتار‌های خشن و خصمانه گاهی اوقات در آن‌ها به چشم میخورد. به همین خاطر باید از اذیت و آزار آن‌ها خودداری شود، در غیر این صورت رفتار خوبی با شما نخواهند داشت.
تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپن
قوانین عجیب هنگام گشت و گذار در پارک میمون جینگوکودانی ژاپن
قدم زدن و گشت و گذار در پارک میمون‌های ژاپن تفاوت زیادی با سایر مناطق دارد، چون ماکاک‌ها به همان اندازه که با انسان ارتباط می‌گیرند، به همان اندازه هم عصبانی هستند. از آنجا که این پارک قلمرو اصلی میمون‌های برفی یا همان ماکاک‌ها می‌باشد، در نتیجه حرف اول را آن‌ها می‌زنند و تمام گردشگران باید این اصل را بپذیرند.
توسعه بسیار زیاد گردشگری در این منطقه و ورود افرادی از اقصی نقاط دنیا به پارک برای مشاهده میمون‌های شناور در چشمه‌های آب گرم باعث شد تا مسئولین پارک قوانین خاصی را برای این منطقه ارائه دهند. از جمله قوانین پارک میمون‌های ژاپن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دست زدن به میمون‌ها ممنوع! جای تعجب نیست، چون میمون‌های ماکاک کاملا وحشی هستند و نزدیک شدن انسان به آن‌ها نوعی ترس را برایشان به همراه دارد. برخلاف تمام پارک‌های دنیا، غذا خوردن و نوشیدن در حین پیاده روی در این پارک کاملا ممنوع می‌باشد. اگر قصد بازدید از پارک میمون‌های ژاپن را دارید، بهتر است کودکان همراهتان نباشند. چون ممکن است رفتار کودکان و نزدیک شدن آن‌ها و بازی و رفتارهایشان برای میمون‌ها خوشایند نباشد و آن‌ها را عصبانی کند. شاید برایتان جالب باشد که باز و بسته کردن دهان در مقابل میمون‌های پارک جیگوکودانی ژاپن آن‌ها را عصبانی می‌کند و ممکن است رفتار خوبی با شما نداشته باشند. برای عکاسی دقت داشته باشید که؛ دوربینتان فلش نزند و همچنین مونوپاد نیز استفاده نکنید.
تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپنبهترین زمان برای بازدید از پارک میمون جینگوکودانی ژاپن
انتخاب زمان مناسب برای سفر و بازدید از پارک میمون‌ها تا حد زیادی به این بستگی دارد که در این پارک به دنبال چه چیزی هستید؛ تماشای شنای میمون‌ها در چشمه‌های آب گرم یا لذت بردن از طبیعت سرسبز و تماشای بازیگوشی میمون‌ها در لابه لای درختان و کنار چشمه ها؟
میمون‌های ماکاک در برابر سرما تحمل زیادی دارند، اما دمای منفی ده درجه این منطقه برای آن‌ها نیز غیر قابل تحمل است. به همین خاطر در روز‌های سرد و برفی سال ترجیح می‌دهند در چشمه‌های آب گرم شنا کنند. این صحنه را در هیچ جای دیگری در دنیا نمی‌تواند دید و یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب گردشگران و عکاسان طبیعت به این منطقه همین موضوع می‌باشد.
تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپندر بهار و تابستان دیگر خبری از شنای میمون‌ها در چشمه‌های آب گرم نیست و بیشتر ترجیح می‌دهند در لابه لای درختان بازی و در کنار چشمه‌های آب گرم شیطنت کنند. در نتیجه با سفر کردن به این منطقه در فصل بهار می‌توانید صخره نوردی، جنگل نوردی و طبیعت گردی را در کنار میمون‌ها تجربه کنید.
البته بخاطر داشته باشید که سرما و بارش برف شدید در زمستان باعث میشود در برخی از روز‌ها پارک تعطیل باشد و اجازه ورود به آن را نداشته باشید.
تنها میمون‌های شناگر دنیا در پارک جیگوکودانی ژاپن چطور به پارک میمون‌ها برویم؟
همان طور که قبلا اشاره کردیم این پارک در استان ناگانو واقع شده است و باید با قطار یا خودرو‌های شخصی به منطقه یوکوگاوا بروید. فاصله ایستگاه قطار تا این دره زیاد نیست و حدود ۱۲ دقیقه طول می‌کشد. ادامه مسیر را باید پیاده طی کنید که حدود نیم ساعت پیاده روی در کوه‌های سنگی و ارتفاعات را باید به جان بخرید. در بهار و تابستان این مسیر براحتی طی میشود، اما در زمستان باید تجهیزات کافی همراه داشته باشید تا با مشکل خاصی روبرو نشوید.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

هنر نقاشی با حنا در جنوب ایران بویژه جزیره قشم