پیک امید به مناطق کم برخوردار استان زنجان سفر می‌کند


پیک امید به مناطق کم برخوردار استان زنجان سفر می‌کند

زنجان - ایرنا - پیک امید، هر 40 روز یک‌بار به منظور بهره‌مندی کودکان مناطق محروم از خدمات فرهنگی به شهرستان‌های کم برخوردار استان زنجان سفر می‌کند.

طرح "پیک امید" عنوان پویشی است که در سراسر کشور و به منظور توزیع عادلانه خدمات فرهنگی در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار جهت بهره مندی کودکان و نوجوانان این مناطق از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان راه‌اندازی شده که این مهم در نقاط محروم استان زنجان نیز اجرا می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از اجرای طرح "پیک امید" را ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار و بحران زده و ایجاد مدیریت واحد برای آمادگی دائم و اقدام موثر و مفید از خدمات رسانی بهینه در مناطق یاد شده و حضور موثر در بحران های طبیعی برای امید آفرینی در بین کودکان و نوجوانان ذکر کرد.

علیرضا نوری افزود: ترویج روحیه کار داوطلبانه و فعالیت های جهادی در بین مربیان، هنرمندان، نویسندگان حوزه کودک و نوجوان از دیگر اهداف اجرای طرح پیک امید در مناطق هدف است.

وی با اشاره به اینکه این طرح پس از شناسایی مناطق کم برخوردار شهری و روستایی و تشکیل شورای شورای فرهنگی و تعیین نیازسنجی ها انجام می گیرد، گفت: مناطق هدف پس از مصوب برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم برای انجام اقدامات و برنامه ها انجام می گیرد.

این مسؤول ادامه داد: این برنامه فرهنگی طی شهریور سال جاری و از روستای قره چریان از توابع زنجانرود و با همکاری مرکز علوم و نجوم، کتابخنه سیار شهری و با مشارکت اردوی جهادی سپاه انصار المهدی(عج) انجام گرفت.

وی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی انجام گرفته طرح پیک امید ۴۰ روز یکبار در یک محل و منطقه کم برخوردار از قبل شناسایی شده این استان و با همکاری مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نهادهای مربوطه اجرا می شود.

نوری افزود: این طرح در طی سال برگزار و تلاش می شود تا پایان سال جاری ۶ شهرستان استان و مناطق هدف شناسایی شده تحت پوشش این طرح قرار بگیرند که تحقق این مهم آثار بسیار خوبی را به همراه دارد.

وی اظهار داشت: برنامه پیک امید هدف ارائه خدمات کانون به مناطق کم‌برخودار شهرستان خدابنده در تاریخ چهارم و با اجرای فعالیت‌های فرهنگی‌هنری و ادبی متنوع ازقبیل کتابخوانی، قصه گویی، کاردستی، نمایش خلاق، مسابقه و اهدای جوایز همراه با معرفی فعالیت‌های مطلوب کانون لحظاتی شاد و پرباری را برای دانش آموزان مدرسه قائم روستای جرین رقم زد.

این مسؤول خاطر نشان کرد: طرح "پیک امید" از سال گذشته بصورت جدی در سطح کشور عملیاتی شده و مناطق کم برخوردار را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

هم اکنون ۲۹ مرکز این کانون شامل ۱۷ مرکز فرهنگی و هنری ثابت، ۱۱ کتابخانه سیار شهری و روستایی و یک کتابخانه پستی فعالیت می کند و طی سال گذشته ۳۰ هزار نفر از کودکان و نوجوانان زنجانی تحت پوشش برنامه‌های اوقات فراغت قرار گرفتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان