دلیل تفاوت سگ شکاری با دیگر انواع این حیوان


دلیل تفاوت سگ شکاری با دیگر انواع این حیوان

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: علم چنان ارزشی دارد که روی سگ هم اثر می‌گذارد چنان که اگر یک سگ‌ آموزش ببییند، آنچه او شکار می‌کند و نیز خرید و فروش آن سگ هم حلال است.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» یک‌شنبه، ۸ دی ماه در جلسه درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم درباره سگ شکاری، اظهار کرد: طبق احکام شرعی اسلام و قرآن اگر یک سگ شکاری آموزش دیده گوسفندی را شکار کرده و نزد شما آورد، حلال است در حالی که همین حکم برای سایر سگ‌ها به کار نمی‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز درباره پیام این آیه قرآن کریم، تصریح کرد:‌ علم چنان ارزشی دارد که روی سگ هم اثر گذاشته و اگر یک سگ‌ آموزش ببییند آنچه او شکار می‌کند و نیز خرید و فروش آن سگ هم حلال است.

وی افزود:‌ امروز برخی با نگهداری سگ در منزل یا اتاق خواب خود ادعای روشنفکری دارند در حالی که میکروب‌های یک سگ بیش از میکروب‌های یک سطل آشغال است، این نشان از بی‌هویتی آنها دارد.

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: متاسفانه در آموزش و پرورش، ما را به سمت و سویی سوق می‌دهند که فرهنگ غرب را بپذیریرم در حالی که دشمنان دنبال برهنگی فرهنگی و در کل ایجاد بی‌هویتی در ما هستند.

رییس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه آموزش مهم است به شرط اینکه مفید باشد، گفت: بر اساس آیه ۲۵۹ سوره مبارکه بقره که به داستان مرده و زندن شدن عزیر نبی اشاره دارد علم آنقدر ارزش دارد که می‌ارزد یک پیامبر به همراه مرکب خود برای صد سال بمیرد و سپس زنده شود تا زنده شدن انسان در قیامت را مشاهده کرده و بر علم او افزوده شود.

وی افزود: با توجه به همین آیه قرآن کریم نمی‌توان بر عمر طولانی امام زمان(عج)‌ شبهه وارد کرد زیرا خداوند قادر به هر کاری است، دست خداوند همچون ما بسته نیست بنابراین قدرت او را با خود قیاس نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان خاطرنشان کرد: نگهداری سگ در منزل از نظر اسلام کار منکری است که باید توسط مسلمانان تحقیر شود؛ باید با قدرت جلوی آن گرفته شود اگر قدرت ندارید به امر به معروف و نهی از منکر بپردازید اگر بر این امر هم قدرت ندارید یا اخم کنید و بر مجرم و گناهکار لبخند نزنید.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !