روز نهم دی در تاریخ ماند


روز نهم دی در تاریخ ماند

9 دی مصادف است با سالروز حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388 که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زریّن دیگری در افتخارات مردم ایران محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار اتاق خبر 24:

بعد از مشارکت بیش از ۸۵درصد مردم در انتخابات خرداد ۸۸، با القای دروغ تقلب، التهابات سیاسی زیادی در کشور شکل گرفت. التهاباتی که به‌مرور فضای آزاردهنده‌ای را در خیابان‌ها شکل داد و نتیجه آن سلب آرامش و امنیت بود. با تحریک رسانه‌های خارج نشین، خیابان‌های تهران و بعضی شهرهای بزرگ به محل آشوب و درگیری تبدیل شد و قربانیان زیادی را به جامعه تحمیل کرد. در این درگیری‌ها چند مسجد آتش گرفت و حتی مهدکودک‌ها هم از حمله فتنه‌گران در امان نماند و شهید شدن مظلومانه یک مادر و دختر را شاهد بود.

یوم الله ۹ دی ۸۸

عصر انقلاب اسلامی پُر است از پیشگامی ‌مردم در رویدادهای سرنوشت‌ساز. موعدهایی که مردم حضور دشمن را احساس می‌کنند و با حرکت عمومی ‌برخاسته از بیداری و بصیرت خود، آن را در هم می‌کوبند. چنین روزی می‌شود یوم‌الله. روزهای تجلی ویژه خدای متعال که مردم با نصرت خدا و نصرت حاکمیت دین او مشمول توفیق، رحمت و فضلش می‌شوند. ۹ دی ۸۸ از همین زمره است. حرکتی پُر ثمر و افتخارآمیز از جنس حرکت ۱۹ دی ۵۶.

خیزش مردمی ‌۹ دی ۸۸ بساط فتنه‌ای را در هم پیچید که بسان جنگ احزاب در صدر اسلام، شبکه معاندین و بدخواهان حاکمیت دینی را بر محور براندازی نظام اسلامی دور هم جمع کرده بود. از طیف متظاهر به اصلاح‌طلبی و نفوذ در داخل تا خاندان خبیث و منحوس پهلوی، سلطنت‌طلبان، منافقین،نتانیاهو،در خارج. یک فتنه و توطئه تمام‌عیار بر مبنای ادعای دروغ تقلب در انتخابات از سوی برخی کاندیداهای شکست خورده، پشتیبانی آمریکایی و اسرائیلی و نوچه‌های اروپایی و جولان تبلیغاتی امپراطوری رسانه‌ای دروغ. با وجود صبر و بردباری و تکاپو برای شناساندن و افشای توطئه دشمن از سوی نظام، سران فتنه در نقشه دشمن بازی کردند و نظام سلطه را نسبت به سرنگونی نظام امیدوار ساختند.

اما این دشمنان تاریخی ایران، ۱۰ سال قبل در حالی که تمام توان خود را به مدت هشت ماه به میدان آورده بودند تا افکار عمومی را مقابل نظام و انقلاب قرار دهند، از مردم در یوم‌الله نهم دی سیلی خوردند. آن روز آمریکا و انگلیس و اسرائیل و جبهه نفاق، جنگ افکار عمومی را به ملت ایران باختند.

روز نهم دی در تاریخ ماند

مواضع فتنه گران براساس منافعشان تغییر میکند

انتخابات ریاست جمهوری و اعتراض پس از آن در سال 88 یک بهانه برای ایجاد فتنه بود و با بررسی شواهد به یک برنامه‌ریزی بلند مدت توسط دشمن خواهیم رسید. با بررسی شباهت و تفاوت‌ دو حادثه 88 و 98 می توان درک درستی از مواضع و حرکات جریان برانداز پیدا نمود. براندازان نشان دادند که پیوسته مواضعشان بر مبنای شرایط روز در بزنگاههای سیاسی مختلف تغییر پیدا می کند. لکن در اصالت منافع جریانی، حزبی، شخصی، کدخدا محوری و غرب گرایی افراطی ثابت و پایدار هستند و اگر منافعشان اقتضا کند از دوقطبی سازی تا رساندن کشور به مرزهای فروپاشی نیز ابایی ندارند.

مأموریت عناصر سازمان منافقین در فتنه 88

در آن سال، سازمان منافقین نیز فعال شد و دست به توطئه زد. "مریم سنجابی" یکی از اعضای جدا شده از سازمان منافقین در گفت‌وگو با پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با اشاره به اهداف مسعود رجوی از صدور دستور تشکیلاتی برای به آشوب کشاندن تهران می‌گوید: «هدف، به خشونت کشاندن و ملتهب کردن فضای جامعه و مختل کردن روند انتخابات بود. رجوی به دنبال ایجاد فضای ناآرام و ناامنی برای مردم بود. او در در یکی از پیام‌های داخلی‌اش به صراحت گفت از خشونت و اینکه جو سیاسی ایران به سمت خشونت و سخت‌تر شدن برود و تعدادی هم کشته شوند نترسید.»

این عضو جداشده سازمان منافقین که در روزهای فتنه 88 در یکی از بخش‌های جمع‌آوری خبر و اطلاعات سازمان کار می‌کرد همچنین به ایجاد تعداد زیادی سایت و وبلاگ توسط عوامل سازمان منافقین در ایام تبلیغات ریاست‌جمهوری اشاره می‌کند و می‌گوید: «وظیفه ما این بود که از صبح تا شب هرگونه خبرهای اعتراضی و تجمعات را جمع کرده و در وبلاگ‌ها و سایت‌های ایجاد شده بگذاریم و فضا را متشنج کنیم. تیم‌های دیگری بودند که به اسم گروه‌های حقوق بشری و گروه وکلا و دانشجویان ایرانی مدافعین حقوق بشر مثلا مستقر در خارج از کشور با افراد مختلف در ایران تماس می‌گرفتند و ضمن گرفتن خبر و اطلاعات، آنها را تشویق به شرکت در تظاهرات و اعتراض می‌کردند»

برخی نیروهایی که سازمان برای درگیر‌ی های تهران آموزش داده بود، از سال‌ها قبل به عضویت گروهک منافقین درآمده بودند، تا جایی که حتی عده‌ای از آنها در بعضی عملیات‌های تروریستی و بمب‌گذاری در اویل دهه 80 در تهران شرکت داشتند.

یکی دیگر از نیروهای آموزش دیده گروهک منافقین ناصح فریدی فرزند محمد است. او در روزهای آغاز تبلیغات نامزدهای ریاست‌جمهوری به عضویت ستاد مهدی کروبی درمی‌آید. یکی از ماموریت‌هایی که سازمان برای ناصح فریدی تعیین می‌کند، تهیه و ارسال عکس و فیلم از تجمعات دانشجویی و صنفی بوده است.

او همچنین ماموریت داشته اخبار و اطلاعات زندانیان گروهک منافقین و برخی از زندانیان سیاسی را پیگیری و این اطلاعات را برای خانواده‌های آنان و سازمان ارسال کند. فریدی ضمن ارتباط‌گیری با خانواده زندانیان و مصاحبه با آنان، فایل‌های مصاحبه را برای سیمای آزادی، صدای آمریکا و رادیو فردا ارسال می‌کرده است.

بنابر شواهد موجود سرکرده سازمان منافقین به رده‌های مختلف تشکیلات دستور به آشوب کشاندن خیابان‌های تهران را صادر کرده بود. نیروهای سازمان چند ماه قبل از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، با هدف ایجاد درگیری و خونریزی در تهران و سایر نقاط کشور آموزش‌های گسترده‌ای را در کمپ اشرف دیده بودند. اما مردم بابصیرت ایران در حماسه نهم دی آتش فتنه منافقین را خاموش کردند.

فتنه ۸۸ عامل اصلی تشویق کاخ سفید برای تحریم‌ها

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز سال ۹۵ فاش کرد که فتنه ۸۸ عامل اصلی تشویق کاخ سفید برای تحریم‌های کم‌سابقه علیه ایران بود.

این روزنامه در تحلیلی به قلم مارک لاندر با اشاره به تاریخچه اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران و مذاکرات هسته‌ای، به ارزیابی سفر هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت آمریکا و مشاوران وی به عمان و تلاش‌های آنها برای پیداکردن کانال‌هایی برای مذاکره با ایران پرداخت و نوشت: کلینتون دنیس راس مشاور ویژه خود را در سال ۲۰۰۹ مکلف کرد با مقامات عمانی درباره چگونگی مذاکره با ایران دیدار و گفت‌وگو کند. اما چند هفته بعد اعتراضات ضددولتی در ایران کاخ سفید را واداشت تا به جای تعامل با ایران، راهبرد فشار را پیگیری کند. کلینتون در آن زمان با چین و دیگر کشورها در شورای امنیت سازمان ملل برای تحریم ایران لابی کرد.

نیویورک تایمز با اشاره به ‌تردیدهای کلینتون برای مذاکرات، افزود: حامیان کلینتون می‌گویند بی‌اعتمادی وی به ایران موجه بود و موفقیت وی در اعمال تحریم‌ها، او را به بهترین نامزد برای مدیریت مرحله بعدی یعنی توافق هسته‌ای تبدیل کرد.

همچنین، جان مک کین، سناتور معروف آمریکایی نیز - خرداد ۸۹- پس از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ در بنیاد ملی دموکراسی گفت: بالاخره قطعنامه تحریم‌های بیشتر علیه ایران به تصویب رسید... ما باید در کنار جنبش سبز بایستیم، لازم است که اهداف آنان را اهداف خود بدانیم. منافع آنان منافع ماست و تلاش‌هایشان، تلاش‌های ما.

توهین‌ آشوب‌گران به امام حسین (ع) در روز عاشورا

در عاشورای 88 فتنه‌گران برنامه‌های متعددی را تدارک دیدند. آن‌ها در محدوده مرکزی شهر و خیابان‌های آزادی و انقلاب دست به آشوب زدند و بسیاری از اماکن عمومی را تخریب کردند. همچنین تعدادی از آشوب‌طلبان در خیابان آزادی یک جوان رهگذر را که ظاهری مذهبی داشت محاصره و پس از ضرب و شتم وی در اقدامی ناجوانمردانه و غیراخلاقی او را برهنه کردند، البته اقدامات شنیع فتنه‌گران تنها به موارد فوق منحصر نشد و این هنجارشکنان در ظهر عاشورا در حالیکه عزاداران یکی از هیئت‌های مذهبی در حوالی خیابان جمهوری در حال اقامه نماز ظهر عاشورا بودند، آنان را سنگ باران کردند.

توهین‌های آشوب‌گران به امام حسین (ع) در روز عاشورا و توهین به مقدسات باعث شد که مردم در سراسر کشور به صورت خودجوش به راهپیمایی علیه فتنه‌گران بپردازند. این راهپیمایی ابتدا در برخی از شهرستان‌ها و در تهران در روز 9 دی و با حضور میلیونی مردم برگزار شد و پایانی بود بر آشوب‌ها و فتنه‌های بعد از انتخابات.

روز نهم دی در تاریخ ماند

بیانات رهبر معظم انقلاب درباره "حماسه ۹ دی"

"روز نهم دی در تاریخ ماند". این جمله رهبر معظم انقلاب اسلامی است. ایشان فتنه ۸۸ را حاصل برنامه‌ریزی چندین ساله‌ی دشمنان و در ادامه‌ی قضایایی چون فتنه‌ی سال ۷۸ تحلیل می‌کنند و راه‌حل علاج آن را حرکت عظیم مردمی همانند آنچه در ۹ دی سال ۸۸ اتفاق افتاد می‌دانند.

از نگاه رهبر انقلاب روح دیانت حاکم بر دلهای مردم و توجه به فرهنگ عاشورا از خصوصیات مشترک حماسه‌ی ۹ دی و حوادث دوران پیروزی انقلاب اسلامی است. آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب حرکت ۹ دی را عامل در هم پیچیده‌شدن بساط فتنه و فتنه‌گران و حادثه ای ماندنی در تاریخ معرفی می‌کنند.

بیانات در دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ۱۳۸۸/۱۰/۲۹ : وقتی در داخل محیط فتنه، کسانی با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی میکنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال میبرند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، انتظار از خواص این است که مرزشان را مشخص کنند، موضعشان را مشخص کنند.

بیانات در دیدار فرمانده و پرسنل نیروی هوائی ارتش ۱۳۸۸/۱۱/۱۹ : مهمترین هدف از حوادث دوران فتنه‌ی بعد از انتخابات ۸۸ این بود که بین آحاد ملت شکاف بیندازند؛ سعیشان این بود. میخواستند بین آحاد مردم شکاف بیندازند، و نتوانستند.

بیانات در دیدار مردم قم ۱۳۹۳/۱۰/۱۷ : نهم دى را همین جوانها، همین نسل سوّم انقلاب به راه انداختند؛ آن حادثه‌ى عظیم را به وجود آوردند؛ آن سیلى محکم را به صورت کسانى نواختند که سعیشان این بود که مسیر حرکت اسلامى را با ایجاد فتنه منحرف بکنند؛ این کار را چه کسى کرد؟ جوانها کردند، نسل سوّم انقلاب کردند.

بیانات در مراسم بیست و چهارمین سالروز رحلت حضرت امام خمینی ۱۳۹۲/۰۳/۱۴ : دشمنان ما در خارج، بیچاره‌ها در فکر اینند که از این انتخابات تهدیدی درست کنند علیه نظام اسلامی؛ در حالی که انتخابات فرصت بزرگ نظام اسلامی است. آنها امید دارند که انتخابات یا سرد باشد، تا بتوانند بگویند مردم به نظام اسلامی علاقه‌ای ندارند؛ یا دنبال انتخابات، فتنه به وجود بیاورند؛ کمااینکه در سال ۸۸ به دنبال آن انتخابات پرشور، فتنه درست کردند. دشمنان این ملت، دنبال این چیزهایند. اما آنها اشتباه می کنند، مردم ما را نشناخته‌اند. دشمنان این ملت، روز نهم دی را فراموش کرده‌اند. آن کسانی که فکر می کنند در این کشور یک اکثریتی خاموش و مخالف با نظام جمهوری اسلامی‌اند، یادشان رفته است که سی و چهار سال است که هر سال در بیست و دوم بهمن، در همه‌ی شهرهای این کشور، جمعیت های عظیم به دفاع از نظام جمهوری اسلامی بیرون می‌آیند و «مرگ بر آمریکا» می گویند.

روز نهم دی در تاریخ ماند

رد پای ملت هنوز در خیابان‌ها است

تجلی وحدت، اراده و ایمان مردم آگاه و بیدار ایران در روز نهم دی ماه 1388، دستاوردی عظیم و تجربه‌ای شیرین برای دوستداران نظام و سیلی محکمی بر پیکره اردوگاه مکر و حیله و گرگان روبه‌صفت منافق بود که در خیال باطل خود براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را طراحی کرده بودند.

در روز نهم دی ماه بلوغ دینی، فکری، سیاسی و اجتماعی ملت ایران به اوج خود رسید. مردم هوشیار ایران عمق فتنه را شناخته و با بصیرت حسینی(ع)، مسلح به باور ولایتمداری، طومار فتنه چندلایه دشمن را در هم پیچید.

جوانان هوشمند و عزتمدار با حضور میلیونی خود در سراسر ایران اسلامی به همه خیال‌پردازی اتاق‌های توطئه خارج و داخل کشور اعلام کردند که اعتقاد به اصل ولایت فقیه و حفظ نظام در لایه‌های فکری قاطبه ملت ایران به یک واقعیت انکارناپذیر تبدیل شده و هیچ راه نفوذی برای دشمنان وجود ندارد. فردای ۹ دی همه جا امن و امان بود. انگار ردپای ملت هنوز توی خیابان‌ها بود‌.

راز ماندگاری انقلاب اسلامی اتکای به ایمان‌هاست. دل‌های پر از ایمان همواره دشمنی را که می‌خواسته از این استمرار و استقامت جلوگیری کند، ناامید ساخته‌اند. آنها دشمنی و کینه‌ورزی عملی جبهه استکبار و صهیونیسم و دولت‌های اروپایی و ارتجاع منطقه با حاکمیت اسلام را به‌خاطر دارند و با این هندسه تقابل مماشات نمی‌کنند. امت پا به رکاب ایران اسلامی در میدان است و این راه را ادامه خواهد داد.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق