جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم در مشهد آغاز شد


جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا- بخش نمایشنامه‌خوانی منتخب آثار نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم روز دوشنبه در مشهد آغاز شد.

دبیر جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم به خبرنگار ایرنا گفت: حمایت از تولید متون نمایشی ملی، اقتباس از کتب ادبیات ایران و جهان، بهره‌گیری از ابزار نمایش در راستای اشاعه فرهنگ اسلامی ایرانی و کشف استعدادهای متعهد و جوان از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مرتضی ملتجی افزود: این جشنواره از ۲ بخش "نمایشنامه‌خوانی" و "مسابقه" تشکیل شده است که در بخش نمایشنامه‌خوانی آن ۱۱ نمایشنامه در حضور داوران از امروز تا ۱۲ دی ماه در سالن استاد حسین نوری حوزه هنری خراسان رضوی در مشهد خوانش می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش مسابقه این جشنواره نیز ۵۴ اثر در حوزه‌های صحنه‌ای، نوجوان و خیابانی مورد بررسی قرار می‌گیرد که در نهایت سه نمایشنامه در هر بخش به عنوان منتخب برگزیده می‌شود.

جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی اقتباسی گام دوم در مشهد آغاز شد

ملتجی گفت: مراسم پایانی این جشنواره ۱۲ دی ماه در سالن اصلی تئاتر شهر واقع در بوستان ملت مشهد برگزار خواهد شد.

این جشنواره با حمایت و مشارکت نهادهای مختلف از جمله مرکز هنرهای نمایشی کشور، انجمن نمایش کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، مؤسسه فرهنگی هنری شهرآرا، حوزه هنری خراسان رضوی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، خانه هنرمندان، انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی و گروه سرمایه‌گذاری "رز" برگزار شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مدل کیک جشن الفبا کلاس اول