100 درصد سوادآموزان روستاهای سروآباد تحت پوشش قرار گرفتند


100 درصد سوادآموزان روستاهای سروآباد تحت پوشش قرار گرفتند

سنندج - ایرنا - امسال 600 بیسواد در سروآباد برای شرکت دوره‌های سوادآموزی شناسایی شده بودند که تمامی این افراد زیر پوشش خدمات نهضت سوادآموزشی رفتند.

آیین گرامیداشت هفته نهضت سوادآموزی با حضور مسئولان شهرستانی، آموزش دهندگان و سوادآموزان روز چهارشنبه در سالن شهید مرادی سپاه سروآباد برگزار شد.

امام جمعه سروآباد در این مراسم اظهار داشت: زیربنای ترقی و پیشرفت در هر جامعه‌ای توجه به علم و دانش است چراکه کسب علم و دانش در جوامع اسلامی باعث پیشرفت دین اسلام می‌شود.

ماموستا سید عبدالقادر حسینی گفت: زمانی که پیامبر مکرم اسلام (ص) دین اسلام را تبلیغ و گسترش می‌داد کسب علم و دانش مورد تاکید ایشان بود و بدون شک بدون علم و دانش دین اسلام در ظلمت و تاریکی بسر خواهد برد.

وی با تقدیر و تشکر از آموزش و پرورش این شهرستان در امر ریشه کن کردن بیسوادی اظهار داشت: با تلاش شبانه روزی مسئولان آموزش و پرورش سروآباد امروز شاهد ریشه کن شدن بیسوادی در این شهرستان هستیم که بسیار ارزشمند و ستودنی است.

پوشش ۱۰۰ درصدی سوادآموزی در روستاهای سروآباد
مدیر آموزش و پرورش سروآباد نیز در این مراسم با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته سوادآموزی به فرمان رهبر کبیر انقلاب اظهار داشت: نهضت سوادآموزی این شهرستان در ارزیابی شاخص‌های استانی در سال گذشته رتبه اول استان کردستان را به دست آورد.

دلسوز خالدی افزود: هم اکنون نهضت سوادآموزی شهرستان سروآباد در هر سه دوره سوادآموزی، انتقال و دوره تحکیم با ۶۰۰ نفر عضو در سطح ۵۰ روستای شهرستان پوشش ۱۰۰ درصدی دارد.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش سروآباد توجه ویژه‌ای به نهضت سوادآموزی دارد و در این راستا در تمام روستاهای سطح شهرستان اقدام به شناسایی افراد بیسواد و آموزش آنها از طریق نهضت سوادآموزی کرده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سروآباد گفت: یک مرکز یادگیری نیز در روستای بیساران بزرگترین روستای شهرستان با ۷۰ نفر سوادآموز در حال فعالیت است.

در پایان این مراسم از ۴۰ نفر از آموزش دهندگان و چهره های موفق نهضت سوادآموزی برتر شهرستان سروآباد تجلیل و قدردانی شد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403