ارسال 40 هزار لیتر سوخت برای بالگردهای امدادی فعال در مناطق زلزله زده خواف


ارسال 40 هزار لیتر سوخت برای بالگردهای امدادی فعال در مناطق زلزله زده خواف

مشهد- ایرنا- مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان رضوی گفت: این شرکت برای بالگردهای امدادی هلال احمر که امروز در مناطق زلزله‌زده سنگان خواف فعالیت می کنند 40 هزار لیتر سوخت ATK ارسال کرد.

علی اصغر اصغری روز پنجشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بعد از وقوع زلزله در پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که تاسیسات سوخت رسانی منطقه با مشکلی مواجه نشده است و در هماهنگی با معاونت عمرانی استانداری خراسان رضوی هم نیاز خاصی اعلام نشد.

وی ادامه داد: در روستاهای نزدیک به محل زلزله هم مشکلی در زمینه سوخت رسانی ایجاد نشده است و فعالیت‌های خدمات‌رسانی مثل همیشه ادامه دارد.

پایداری جریان گاز در گاز خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی هم به خبرنگار ایرنا گفت: گاز هیچ منطقه ای در خراسان رضوی بر اثر زلزله امروز منطقه سنگان خواف قطع نشده است با این وجود تیم‌های نشت‌یابی به محل وقوع زلزله اعزام شده‌اند و کمیته مدیریت بحران هم در شرکت گاز استان تشکیل شد.

سید حمید فانی افزود: هم اکنون شرکت گاز خراسان رضوی و استان‌های معین در حالت آماده باش قرار دارند.

زلزله ۵.۸ ریشتری صبح امروز ۱۲ دی ماه که کانون آن بخش سنگان شهرستان خواف بود در محدوده مرز استانهای خراسان رضوی و خراسان جنوبی و شهرستانهای اطراف این منطقه احساس شد.

کانون این زلزله ۴۱ کیلومتری سنگان و ۴۷ کیلومتری نشتیفان شهرستان خواف استان خراسان رضوی و ۵۶ کیلومتری حاجی‌آباد استان خراسان جنوبی ثبت شده است.

مرکز شهرستان ۱۴۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است. خواف مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی است و ۹۶ روستا دارد که ۶۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن این روستاها هستند.

معادن سنگ‌آهن سنگان با ذخیره قطعی ۱.۲ میلیارد تن به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر سنگ‌آهن ایران در محدوده شهرستان خواف قرار دارد. این معادن در شمال شرقی ایران، فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و ۱۶ کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف فعال هستند.

شهرستان خواف از سمت شرق ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟