هدف ما از کشتن قاسم سلیمانی نه آغاز جنگ بلکه جلوگیری از آن است


ترامپ: ما به دنبال تغییر رژیم در این کشور نیستیم. اما جنگ نیابتی ایران در منطقه باید فورا پایان یابد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در نخستین اظهارات خود پس از دستور حمله کشتن قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در بغداد در یک نشست خبری در ایالت فلوریدا اظهار داشت: "ما دیشب نه در راستای آغاز جنگ، بلکه برای جلوگیری از بروز آن اقدام کردیم".

ترامپ با بیان اینکه طی سال‌ها نیروی قدس سپاه پاسداران ایران تحت فرماندهی قاسم سلیمانی مسئول قتل بسیاری از آمریکایی‌ها در منطقه بود، گفت: "وی در حال برنامه‌ریزی برای انجام حملات قطعی و تبهکارانه بود، اما ما او را به موقع به دام انداختیم و نابود کردیم".

وی با اشاره به حمله به سفارت آمریکا در عراق گفت: "ما برای محافظت از دیپلمات‌ها، پرسنل و متحدان خود همه چیز انجام می دهیم. اگر به آنها آسیب برسانید، ما شما را پیدا کرده و نابود می کنیم".

ترامپ با بیان اینکه ایران منشا بی ثباتی در منطقه است، تاکید کرد: ما به دنبال تغییر رژیم در این کشور نیستیم. اما جنگ نیابتی ایران در منطقه باید فورا پایان یابد.

رئیس جمهور آمریکا افزود: چنانچه آمریکایی‌ها در هرجایی از جهان تهدید شوند، ما تمام تهدیدها را به طور کامل شناسایی کرده و برای انجام هر اقدامی که لازم باشد حاضر و آماده ایم.

گفتنی است بامداد روز جمعه 3 ژانویه 2020 چند بالگرد آمریکایی به همراه پهپاد در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، پایتخت عراق 2 خودروی حامل اعضای گروه حشدالشعبی را هدف قرار دادند که در پی آن علاوه بر قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس جانشین فرمانده و چند تن از اعضای این گروه کشته شدند.

وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تایید خبر کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در یک حمله هوایی در بغداد پایتخت عراق اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران نیز با انتشار پیامی در واکنش به کشته شدن قاسم سلیمانی در بغداد گفت: "انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ دیشب آلودند".

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ترکیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی