چرایی ترور سردار سلیمانی


چرایی ترور سردار سلیمانی

در چارچوب فرآیند فشارحداکثری پس از تشدید تحریم‌ها به ویژه در حوزه نفتی و بانکی، محیط منطقه‌ای ایران بی‌ثبات گردیده و هم‌افزا با ناامن سازی محیط داخلی ایران، تسریع کننده ادامه فرآیند پنجگانه مذکور شود.

به گزارش مشرق، رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در تلگرام نوشت:

ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا در چارچوب استیصال سردمداران کاخ سفید و انتقام از اقدامات امنیت بخش و عزت آفرین این شهید عالیمقام تحلیل می‌گردد.

واقعیت این است که آمریکا در راستای راهبرد "فشار حداکثری" در صدد اجرای یک فرآیند پنج مرحله‌ای بود که طی آن می‌بایست محاسبات جمهوری اسلامی تغییر یافته و ایران، به زعم آمریکا، به صورت شاخ شکسته به پای میز مذاکرات کانالیزه گردد.

فرآیند پنجگانه "فشار حداکثری"
1. تشدید فشار و تحریم‌های اقتصادی
2. بی‌ثبات سازی محیط محور مقاومت
3. ناامن سازی محیط داخلی ج.ا. ایران
4. معتبر ساختن ادراک تهدید و جنگ
5. ایجاد دوگانگی و شکاف ملی در ایران

در چارچوب فرآیند "فشار حداکثری" پس از تشدید تحریم‌ها به ویژه در حوزه نفتی و بانکی، محیط منطقه‌ای (عمق استراتژیک) ایران بی‌ثبات گردیده و هم‌افزا با ناامن سازی محیط داخلی ایران، تسریع کننده (کاتالیزور) ادامه فرآیند پنجگانه مذکور شود. سردار سلیمانی با اندیشه راهبردی منحصر به فردش، مانع از پیوستگی تهدید منطقه‌ای با محیط داخلی ایران و اجرای کامل فرآیند "فشار حداکثری" شد.

عصبانیت آمریکا از این شهید عالیمقام آنجایی بیشتر شد که ایشان با کمک جریان مقاومت، علاوه بر امنیت بخشی به محیط منطقه‌ای ایران (عراق، لبنان و...) و مهار پیوستگی تهدید، در صدد زمینه سازی برای خروج آمریکا از عراق (باب خروج آمریکا از منطقه) برآمد. بنابراین سردمداران تروریست کاخ سفید که بیش از این تحمل شکست و تحقیر را نداشتند از روی استیصال، خود را ناچار به عملیات ترور ساختند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)