لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!


لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!

فروش لکسس کاهش یافته است. این خودروساز به عنوان برند لوکس تویوتا در سال 2019 سی‌امین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفته اما نبود خودروهای جدید در کلاس‌های مهم خودرویی دردناک جلوه می‌کند. رقبای آلمانی یعنی ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز در کلاس شاسی بلندهای بزرگ حضور دارند و لکسس یک زمانی بازیگری کلیدی بوده … The post لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها! appeared...

فروش لکسس کاهش یافته است. این خودروساز به عنوان برند لوکس تویوتا در سال 2019 سی‌امین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفته اما نبود خودروهای جدید در کلاس‌های مهم خودرویی دردناک جلوه می‌کند. رقبای آلمانی یعنی ب‌ام‌و، آئودی و مرسدس بنز در کلاس شاسی بلندهای بزرگ حضور دارند و لکسس یک زمانی بازیگری کلیدی بوده است. امروز لکسس GX و LX به مانند دایناسور بوده و از ساختارهای سالخورده و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی نه چندان خوبی استفاده می‌کنند. داده‌های فروش نشان می‌دهد سهم 18 درصدی لکسس که زمانی بیشترین سهم این برند از بازار بوده به 13 درصد کاهش یافته است.

لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!

بلومبرگ با برخی از نمایندگی‌های لکسس گفت‌وگو کرده و آن‌ها اذعان کرده‌اند که این برند در حال افول است. یکی از نمایندگی‌ها گفته است:

ما می‌دانیم که سال 2019 را از دست دادیم؛ اما لکسس در دو، سه، چهار، پنج و یا چند سال پس از آن دوباره بازار خود را به دست خواهد آورد.

متأسفانه ما تا این حد خوش‌بین نیستیم. همان‌گونه که قبلاً گفته ‌شده جایگزین لکسس LX در سال 2021 یعنی 14 سال پس از عرضه نسل فعلی رونمایی خواهد شد. آینده‌ی نسل بعدی شاسی‌بلند میان سایز GX فعلاً مشخص نیست اما اگر لکسس به‌طور کامل از این کلاس که شامل رقبایی مثل ب‌ام‌و X5 و آئودی Q7 است کنار برود تعجب زیادی نخواهیم کرد. بزرگ‌ترین و به‌روزترین شاسی‌بلند لکسس در حال حاضر و حتی با وجود شاسی بدنه روی فریم خود فروش خوبی ندارد.

لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!

لکسس RX که از سال 2017 تاکنون به‌صورت سه ردیفه نیز عرضه شده از نظر مشتریان طبق انتظارات عمل نکرده است. البته معاون فروش تویوتا در آمریکای شمالی می‌گوید لکسس در حال توسعه طیف گسترده‌ای از خودروهای جدید است.

لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!

شایان ذکر است سه نمونه از محصولات لکسس جزو قابل‌اعتمادترین خودروهای حاضر در بررسی‌های کانسومر ریپورتز بوده و لکسس نیز به عنوان برندی با ارزش از نظر جی دی پاور معرفی شده است. همچنین این خودروساز ژاپنی در سال 2019 ده میلیونمین خودروی خود را به فروش رسانده است.

لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!

لکسس و مشکل بزرگ شاسی بلندها!

جدای از رقبای سنتی آلمانی، لکسس با رقبای کره‌ای هم مواجه شده است. جنسیس از جنبه‌های زیادی یک برند لوکس بوده و در واقع بنا به گفته یکی از مدیران کانسومر ریپورتز محصولاتی با قیمت مناسب، راحت و بی‌دردسر تولید می‌کند. شاسی‌بلند جدید جنسیس GV80 اولین ورود این برند به دنیای شاسی بلندهای لوکس خواهد بود. مدل کوچک‌تر GV70 نیز اندکی بعد رونمایی خواهد شد. با توجه به رقبای فعلی و جدید، لکسس باید سریع‌تر از هر زمان دیگری در بازار شاسی بلندها خودی نشان دهد. عواقب تعلل و سستی در تولید شاسی بلندهای جدید قابل‌قبول نخواهد بود.

برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی