مخالفان ترور سردار سلیمانی در لندن تظاهرات کردند


مخالفان ترور سردار سلیمانی در لندن تظاهرات کردند

لندن- ایرنا- ده‌ها تن از مردم انگلیس در مخالفت با ترور سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» و همراهانش در بغداد توسط ارتش آمریکا و اعتراض به عدم محکومیت این اقدام توسط دولت لندن، عصر شنبه مقابل دفتر نخست وزیری دست به تظاهرات زدند.

شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، شعارنوشته‌ها را در محکومیت سیاست‌های جنگ‌طلبانه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمل می‌کردند.

این تظاهرات از سوی بزرگ‌ترین پویش ضد جنگ انگلیس موسوم به ائتلاف توقف جنگ سازمان‌دهی شده بود و شماری از چهره‌های بلندپایه حزب مخالف دولت انگلیس در آن شرکت داشتند.

«جان مک‌دانل» وزیر دارایی کابینه درسایه انگلیس از حزب کارگر در سخنانی، سیاست‌ خارجی واشنگتن تحت رهبری ترامپ را امپریالیسم پرخاشگر توصیف کرد که باعث ایجاد بی ثباتی در منطقه شده است.

وی همچنین سکوت دولت لندن در برابر جنایت آمریکا علیه فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به باد انتقاد گرفت و تصریح کرد: انتظار می‌رود که دولت انگلیس این اقدام خشن را محکوم کند.

همچنین «لیندزی جرمن» عضو ارشد این پویش انگلیسی، در تظاهرات امروز گفت: از زمان پاره کردن توافق هسته ای ایران، ترامپ در پی جنگ با ایران بود و اگر موفق شود، جنگی که تاکنون در خاورمیانه دیده نشده است، راه خواهد انداخت که پای بسیاری از جمله اسرائیل، عربستان سعودی و احتمالاً روسیه را به وسط خواهد آورد.

وی افزود: دو دهه است که آمریکا، پس از حادثه یازده سپتامبر، این حوادث را ایجاد کرده است و ما گفته بودیم که حمله به عراق، به جنگی پایان ناپذیر مبدل خواهد شد و اکنون، رئیس جمهوری جنگ افروز آمریکا، در پی ایجاد جنگی دیگر است.

این فعال ضد جنگ تصریح کرد که اگر آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد، ژنرال بلند پایه این کشور را ترور نمی‌کرد؛ در حالی که می داند این مسأله، تبعاتی را در پی خواهد داشت.

وی، اقدام آمریکا را غیر قانونی توصیف و تصریح کرد که انگلیس بایستی بدون فوت وقت، این اقدام را محکوم کند.

دولت آمریکا دیروز (۱۳ دی) و در پی حمله تروریستی که به دستور مستقیم ترامپ انجام و منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، از شهروندانش خواست فوراً خاک عراق را ترک کنند.

در حمله هوایی بامداد جمعه نیروهای آمریکا به کاروان حامل سردار قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فرودگاه بغداد، وی به همراه ۹ تن از همراهانش به شهادت رسید.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس با انتشار بیانیه ای از جمهوری اسلامی و آمریکا خواست خویشتن‌دار باشند اما نخست وزیر انگلیس در این رابطه تاکنون سکوت کرده است.

همچنین «جرمی کوربین» رهبرحزب کارگر انگلیس با طرح چند سؤال از دولت این کشور درباره حمله آمریکا که به شهادت سردار «سلیمانی» منجر شد، توضیح خواست. وی در نامه ای به نخست وزیر این کشور، ۷ سوال را درباره ترور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران مطرح کرده است.

کوربین دیروز نیز با انتشار بیانیه‌ای، ترور سردار سلیمانی را به عنوان اقدامی خطرناک و تشدید کننده اوضاع، محکوم کرد و وزیر امور خارجه کابینه در سایه انگلیس نیز تصریح کرد که دولت لندن نبایستی در باتلاق سیاست‌های ماجراجویانه واشنگتن گرفتار شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه