ژنرال به کارون رسید


 ژنرال  به کارون رسید

از مولوی به سمت خیابان نادری، با گذر از پل چهارم از روی رودخانه کارون؛ این مسیری است که اهوازی‌ها زیاد از آن گذشته‌اند. سال‌هاست که این، مسیر تشییع در اهواز است.

از سال‌های جنگ و بمب و موشک و عملیات، تا بمب‌گذاری‌های دهه هشتاد در خیابان‌های شهر، تا تفحص جزیره‌ها و مناطق عملیاتی و برگشتن سربازان و فرماندهان مفقود دفاع مقدس در دهه نود، تا حمله تروریستی به رژه اهواز در سال گذشته، اهوازی‌ها در این مسیر از مولوی به رودخانه کارون به نادری تشییع کرده‌اند.

این بار تشییع دیگری در مسیر معروف و قدیمی شهر اهواز برگزار شد؛ مراسم تشییع سردار قاسم سلیمانی و همراهانش.

"ژنرال" به کارون رسید

به گزارش ایسنا، سردار سلیمانی بامداد دو روز پیش در حمله‌ای هوایی در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید. پس از انجام مراسم تشییع در عراق، قرار بود پیکر سردار سلیمانی به تهران منتقل شود اما سردار شریف سخنگوی سپاه پاسداران روز گذشته در نشستی گفت: فردا (یک شنبه) صبح پیکر ایشان به شهر اهواز وارد می‌شود.

وی افزود: از آنجایی که خوزستان نماد دفاع مقدس است، مردم خوزستان درخواست کردند تا مراسم وداع با پیکر سپهبد شهید سلیمانی در این شهر برگزار شود که فرمانده کل سپاه با این درخواست موافقت کرد.

اهواز، خانه همه ایرانی‌هاست و موزه‌ای از خاطرات جنگ؛ و تشییع یک فرمانده جنگ در اهواز شاید ادای دینی باشد هم به شهید و هم به خوزستان. پیکر سردار سلیمانی بامداد امروز از طریق فرودگاه اهواز به میهن بازگشت.

"ژنرال" به کارون رسید

اینگونه بود که از 6 صبح امروز، میدان مولوی تا پل چهارم، شاهد حضور اهوازی‌ها برای شرکت در مراسم تشییع بود. آنها در صحبت‌هایشان از سیل امسال خوزستان یاد می‌کنند. می‌گویند که برای تشکر آمده‌اند چون سردار سلیمانی در سیل، خوزستانی‌ها را تنها نگذاشت و به آنها کمک کرد. این، وجه دیگر حضور "فرمانده" است که خوزستانی‌ها دیده‌اند و از آن یاد می‌کنند.

اهوازی‌ها با پرچم‌های طایفه‌ای در میدان مولوی جمع شدند، آهنگران نوحه‌های سال‌های جنگ را خواند، سینه زدند، شعار دادند و همانگونه که سال‌ها از کارون گذشتند و در کنار تابوت‌های شهدای حوادث مختلف سوگواری کردند، امروز هم با گذر از مسیر معروف رودخانه، به مصلای اهواز رفتند تا به سردار سلیمانی و همراهانش ادای احترام کنند.

اینجا اهواز، ایران؛ "ژنرال" به کارون رسیده است. او دیگر در خانه است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟