نکته آماری؛ نگاهی به میانگین سنی مربیان فوتبال در کشورهای مختلف اروپا: از مربیان جوان در پرتغال تا مربیان مسن ترک


نکته آماری؛ نگاهی به میانگین سنی مربیان فوتبال در کشورهای مختلف اروپا: از مربیان جوان در پرتغال تا مربیان مسن ترک

سال هاست که باشگاه های مختلف اروپایی به مربیان جوان و کم تجربه اعتماد می کنند.

طرفداری - شاید چند دهه پیش اکثر مربیان شاغل در لیگ های فوتبال اروپا مسن و باتجربه بودند ولی مدت هاست که این روند تغییر کرده است.

حالا مربیان جوان فرصت بیشتری برای نشان دادن توانایی هایشان دارند. به همین خاطر است که ستاره های سابق دنیای فوتبال هم به محض بازنشستگی وارد دنیای مربیگری می شوند. جالب است که این مربیان جوان خیلی زود فرصت مربیگری در تیم های بزرگ اروپا را پیدا می کنند. در این میان می توان به اسامی چون پپ گواردیولا، زین الدین زیدان، فرانک لمپارد، استیون جرارد، میکل آرتتا، جنارو گتوزو و اوله گونار سولسشر اشاره کرد.

حالا با هم نگاهی داریم به میانگین سنی مربیان فوتبال در لیگ های مختلف اروپایی. جوان ترین مربیان اروپا در لیگ پرتغال کار می کنند. میانگین سنی مربیان این لیگ برابر با 45.50 سال است. بعد از پرتغال باید به مربیان شاغل در لیگ های اتریش و روسیه اشاره کرد که به ترتیب 45.58 و 46.75 سال به طور میانگین سن دارند. این عدد برای مربیان لیگ اسپانیا 48.45 سال، انگلیس 50.15 سال، آلمان 50.17 سال، فرانسه 50.45 سال و در ایتالیا میانگین سنی مربیان لیگ برابر با 50.60 سال است. پیرترین مربیان اروپا هم در سوپرلیگ ترکیه حضور دارند و میانگین سنی مربیان این لیگ برابر با 50.67 سال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز