مردم تالش سوگوار شهادت سردار سلیمانی هستند


مردم تالش سوگوار شهادت سردار سلیمانی هستند

آستارا - ایرنا - آئین سوگواری شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، با شرکت گسترده مردم و مسئولان در شهرستان تالش برگزار شد.

امام جمعه تالش روز یکشنبه در آئین عزاداری شهادت سردار سلیمانی در مسجد جامع این شهرستان اظهار کرد: ویژگی بارز سردار سلیمانی، اخلاص و ایثار بود و از خودگذشتگی، سراپای وجود این سرباز ولایت را فراگرفته بود و در بین مردم عزیز بود و استقبال باشکوه مردم از پیکر مطهر او گویای این واقعیت است.

حجت الاسلام محمد امین نقدی ادامه داد: سردار سلیمانی سرباز مخلص ولایت بود و همواره خواسته ولی امر خود را اطاعت می کرد و شهادت، آرزوی دیرینه آن مجاهد عالیقدر اسلام بود.

وی افزود: سلیمانی مرتبه شهادت را به خوبی درک می‌کرد و هرچند آن عزیز را از ما گرفتند اما نام و یادش زنده است و راهش را محکم و استوار ادامه خواهیم داد و انتقام خون پاکش را خواهیم گرفت.

امام جمعه تالش گفت: خون پاک سپهبد سلیمانی درخت تنومند انقلاب اسلامی را دوباره آبیاری کرد و باعث انسجام، وحدت، غیرت و بصیرت مضاعف ملت شریف ایران اسلامی شد.

نقدی با اشاره به اتحاد، انسجام و وحدت ایجاد شده پس از شهادت سردار سلیمانی در کشور، روحیه همبستگی مردم را ناشی از فرهنگ ایثار و شهادت دانست و بر ترویج آن تاکید کرد.

در ادامه این آئین تعدادی از قاریان قرآن و مداحان اهل بیت (ع) با تلاوت قرآن و مدیحه سرایی، یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید سلیمانی و همرزمانش را گرامی داشتند.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت بامداد روز جمعه در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

بر اساس اعلام پنتاگون وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403