وظیفه فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است


وظیفه فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

تهران-ایرنا-رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم تغییر نام فرهنگسرای بهاران به «سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» در منطقه 17 پایتخت گفت: تنها به تغییر نام اکتفا نمی‌کنیم و این فرهنگسرا وظایف مهمی دارد که احیای نام شهدا و ترویج فرهنگ و شهادت از جمله آنهاست.

به گزارش روز چهارشنبه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی امروز چهارشنبه در ویژه‌برنامه «سردار دل‌ها»، آیین رونمایی از سردر فرهنگسرای «شهید حاج قاسم سلیمانی» و تجلیل از خانواده‌های همرزمان این سردار شهید اظهارداشت: فقط اسم فرهنگسرای بهاران تغییر نمی‌کند بلکه ماهیت آن نیز تغییر می‌کند و چند وظیفه دارد.

وی، اولین وظیفه فرهنگسرای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را احیای نام شهدا عنوان کرد و گفت: منطقه ۱۷ برای این نامگذاری به خوبی انتخاب شده است، منطقه‌ای که بیشترین شهید را در تهران به انقلاب اسلامی هدیه داده است.

امرودی افزود: وظیفه بعدی این فرهنگسرا ترویج فرهنگ و مفهوم ایثار و شهادت است، احیای فرهنگ ساده‌زیستی، فرهنگ محبت، جهاد، همدلی و وحدت از وظایف مهم این فرهنگسراست.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به اینکه وظیفه دیگر این فرهنگسرا تحقق وصیت حضرت امام(ره) است، اظهارداشت: مردم اگر می‌خواهید این انقلاب بماند، یک؛ وحدت، دو؛ انگیزه الهی و سومین گام ماندگاری ولایت است، رمز موفقیت و رمز شکست‌ناپذیری ما خود ولایت و اطاعت از رهبری است.

وی افزود: پنجمین وظیفه فرهنگسرای ‌سردار سلیمانی، احیای فقه دفاع است، ما کشوری هستیم که به هیچ کجا حمله نکرده‌ایم اما دفاع کرده‌ایم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: انتقام سختی که در انتظار آمریکا بود هنوز شروع نشده است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند این یک سیلی کوچک بود که این ملت و فرزندان این ملت به آمریکا زدند.

معاون فرهنگی سپاه محمد رسول الله(ص) نیز در این آیین ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، گفت: ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه(س) و گرامی‌داشت آن یک وظیفه بزرگ و یک امر قرآنی است.

سردار سیدباقر سادات‌حسینی افزود: فاطمه زهرا(س) کسی بود که با حماسه خود دنیا را تکان داد و سلاله‌های او چون امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب درس حماسه را از مادرشان آموختند.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در این مکتب درس خواند، حاج قاسم اهل علم، تقوا، ایمان و معرفت بود و امروز ثمره خون این شهید حماسه بزرگی را در همه جهان درست کرده است.

سادات‌حسینی، ضمن تبریک تغییر نام فرهنگسرای بهاران به نام سردار شهید سلیمانی در منطقه شهیدپرور ۱۷ افزود: این کار نیز خود یک انتقام سخت است، امیدواریم این فرهنگسرا بتواند در راه اهداف و مسیر حاج قاسم بیش از پیش گام بردارد.

در ادامه مراسم رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌البیت(ع) ضمن قدردانی از نامگذاری فرهنگسرای بهاران به نام سردار حاج قاسم سلیمانی اظهارداشت: این اقدام بسیار خوب و شایسته‌ است و باید مورد حمایت و پشتیبانی همه ملت و مسئولان قرار بگیرد تا فرهنگ مقاومت، رشادت و شهادت در این کشور در همه جا ریشه‌دار شود.

حجت‌الاسلام محمدحسن اختری افزود: برای این حماسه‌ای که خلق شد و حرکتی که در کشور ما شکل گرفت، تبریک می‌گویم. میلیون‌ها نفر در استان‌ها برای ارج نهادن و برای تقدیر و تشکر و برای قدردانی از یک سردار علمدار حضور پیدا کردند. این وحدت و انسجام در کشور فراموش‌شدنی نیست.

در این مراسم از خانواده شهیدان مسعود عسکری و مصطفی محمدمیرزایی تجلیل شد.

همچنین در این آیین از سردر فرهنگسرای سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و پوستر جشنواره هنری سردار دل‌ها رونمایی شد.

این فرهنگسرا پیشتر به اسم فرهنگسرای بهاران نامگذاری شده بود.

وظیفه فرهنگسرای شهید حاج قاسم سلیمانی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است

سیدعلیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی، علیرضا زندوکیلی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسین امیرعبداللهیان مشاور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، داود نورچه‌ای معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران، مجتبی سالک فرمانده بسیج شهرداری تهران، سعید صادقی مشاور شهردار تهران و جمعی از خانواده شهدای مدافع حرم نیز در ویژه برنامه «سردار دل‌ها» جضور داشتند.

.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا در دیدارهای خانوادگی عصبی هستیم؟