فرماندار خاش: یک کوهنورد زن هنگام صعود به تفتان سقوط و فوت کرده است


فرماندار خاش: یک کوهنورد زن هنگام صعود به تفتان سقوط و فوت کرده است

زاهدان - ایرنا - فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه قله و ارتفاعات تفتان بام شرق ایران پوشیده از برف بوده و سرما و یخبندان شدید در منطقه حاکم است، شرایط برای صعود به این قله در این فصل از سال مناسب نیست بطوریکه علاوه بر فوت یک کوهنورد کرمانشاهی، یک کوهنورد زن نیز در حال صعود به دره سقوط کرده و جان خود را از دست داده...

صاحب‌گل صالحی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در روزهای اخیر هشدارهای زیادی داده شده که متاسفانه برخی از هم وطنان این هشدارها را نادیده گرفته و قصد صعود به تفتان را داشته اند.
وی اظهار داشت: یک کوهنورد اهل کرمانشاه به همراه فرد دیگری روز قبل در ارتفاعات تفتان مفقود شد که پس از حدود ۱۸ ساعت تلاش و عملیات جستجو و امداد نجات ۲ تیم امدادی ۵ نفره جنازه او حوالی ساعت ۱۰ امروز پیدا شد.
فرماندار خاش ادامه داد: همچنین امروز ۲ کوهنورد زن و مرد برنامه صعود به تفتان را داشته اند که کوهنورد زن به دره ای عمیق سقوط کرده و امدادگران کوهستان تفتان جمعیت هلال احمر پس از جستجو جسد او را پیدا کردند.
وی افزود: از همه هم وطنان ایرانی و هم استانی ها و شهروندان خاش تقاضا داریم که برای گردش و تفریح و صعود به تفتان بدون اطلاع از وضعیت جوی و شرایط کوهستان و بدون همراه و تجهیزات و امکانات از صعود به تفتان خودداری کنند تا خدای نا کرده برایشان مشکلی یش نیاید.
قله آتش فشانی نیمه فعال تفتان با چهار هزار و ۵۰ متر ارتفاع در ۳۰ کیلومتری شهر خاش و ۱۶۰ کیلومتری زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در طول سال به ویژه فصل های پاییز و زمستان پوشیده از برف است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشت کنجد در 900 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان دلگان