«فرود گرگین پور» هویت ایل قشقایی بود


«فرود  گرگین پور» هویت ایل قشقایی بود

پژوهشگر موسیقی نواحی گفت: فرود گرگین پور هویت ایل قشقایی بود. رنجی که فرود در این سال ها برد نماد رنج ایل قشقایی و خانه به دوشی اش در این شهر بی آهو و بانگ خروس نماد خانه به دوشی این ایل است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، مراسم بدرقه پیکر فرود گرگین پور صبح امروز چهارشنبه ۱۸ دیماه از تالار وحدت به سمت زادگاهش آباده برگزار شد.

در این مراسم «بابک خضرایی»، استاد دانشگاه و پژوهشگر موسیقی نواحی گفت: «فرود گرگین پور»، آنکه بوستان موسیقی قشقایی را با آب چشم سیراب می کرد رفته است؛ او در نظام طبقاتی سفت و سخت ایل در خانواده ای فرادست زاده شد، اما شوق موسیقی او را با چنگی ها و عاشیق ها که از طبقات فرودست بحساب می رفتند همنشین کرد.

وی با اشاره به اینکه فرود گرگین پور فراز و فرود ایل بود، خاطر نشان کرد: تاریخ نانوشته و هویت قومی ایل در آوازها و ترانه ها و عاشقانه ها و حماسه های فرود گرگین پور است؛ فرود راوی اینها بود.

وی تصریح کرد: فرود گرگین پور هویت ایل قشقایی بود رنجی که فرود در این سالها برد نماد رنج ایل قشقایی و خانه به دوشی اش در این شهر بی آهو و بانگ خروس نماد خانه به دوشی این ایل است؛ فرود با دست اش می دید و با چین چشم اش می خندید و با سازش حکایت می کرد فرود رفته است اما شور عشق اش هرگز تمام نمی شود گفته هایش با گفتن تمام نمی شود.

پایان پیام/32

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا