کپسول‌ LPG خودروها = بمب‌ ساعتی


رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت قزوین گفت: LPG گاز شهری و برای مصارف...
رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت قزوین گفت: LPG گاز شهری و برای مصارف خانگی است در حقیقت این گاز یارانه‌ای است که نباید وارد مصارف حمل‌ونقل شود علاوه بر آن استفاده از این گاز خطرآفرین است و جان مردم را تهدید می‌کند.

رضا یعقوبی رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از سهمیه‌بندی بنزین با توجه به فروش جایگاه‌های عرضه سوخت کاهش ۲۰ تا ۲۵ درصدی مصرف بنزین را شاهد هستیم.

وی ادامه داد: سوخت CNG جایگزین بنزین شده است و میزان مصرف آن در بین شهروندان ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و در حقیقت می‌توان گفت که در سبد سوخت خانوارها CNG جایگزین بنزین شده است.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت قزوین اشاره کرد: میزان مصرف و عرضه گازوئیل به‌مانند گذشته است و هیچ تغییری را شاهد نبودیم.

وی اشاره کرد: در سطح استان قزوین ۸۴ جایگاه فعال عرضه بنزین وجود دارد که از این تعداد ۲۹ جایگاه دومنظوره بوده و سوخت بنزین و CNG عرضه می‌کنند، همچنین ۳۰ جایگاه تک منظوره عرضه سوخت CNG وجود دارد.

یعقوبی بیان کرد: ۹۰ درصد جایگاه‌های عرضه سوخت CNG از طریق شرکت‌های وابسته به سازمان استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفتند و تمامی جایگاه‌ها نیز از سازمان استاندارد گواهی استاندارد دارند.

وی گفت: سوخت CNG به دلیل نرخ پایین مورد استقبال همشهریان قرار گرفته است که به شهروندان توصیه می‌شود مسائل ایمنی را رعایت کرده و هنگام سوخت‌گیری از خودرو خارج شوند تا شاهد حوادث ناگوار در جایگاه‌های عرضه این سوخت نباشیم، همچنین باید دقت داشته باشند از کپسول‌های استاندارد استفاده و از جایگاه‌های که مورد تأیید سازمان استاندارد است سوخت‌گیری کنند.

رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت قزوین اشاره کرد: گاز LPG برای مصارف خانگی است که متأسفانه به‌صورت غیرمجاز روی خودروها نصب می‌شود و رانندگان توسط این کپسول‌ها اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند که این امر غیرقانونی است و فرمانداری، استانداری، سازمان صمت و دستگاه‌های نظارتی برای برخورد پای‌کار آمدند و با جدیت برخورد می‌کنند.

وی افزود: LPG گاز شهری و برای مصارف خانگی است در حقیقت این گاز یارانه‌ای است که نباید وارد مصارف حمل‌ونقل شود علاوه بر این استفاده از این گاز خطرآفرین است و جان مردم را تهدید می‌کند.

یعقوبی در پایان یادآور شد: شرکت نفت در سایت خود لیست مراکز مجاز را جهت نصب کپسول CNG معرفی کرده است که افراد می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته