پرونده 941 واحد تولیدی استان بوشهر بررسی شد


پرونده 941 واحد تولیدی استان بوشهر بررسی شد

بوشهر- ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 78 نشست کارگروه رفع موانع و رونق تولید در این استان برگزار و 941 پروانه بررسی شد.

سید حسین حسینی روز شنبه در نشست مدیران اقتصادی استان بوشهر بوشهر افزود: در این نشست‎ها ۲۵۹ مصوبه در مورد سرمایه در گردش تصویب شد که از این شمار ۱۰۰ مصوبه اجرا شده‌است و از ۱۰۰ مورد دیگر که مربوط به بدهی معوق واحدهای تولیدی است ۶۸ مورد در دست اجرا است.

وی بیان کرد: در موضوع مالیات نیز از ۱۸ مصوبه نشست‌های کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر ۱۳ مورد آن اجرا و در حوزه تامین اجتماعی نیز ۳۷۳ مورد مصوبه وجود داشت که ۳۶۸ مورد آن اجرا شده‌است.

حسینی ادامه داد: هم‌اکنون گردش مالی حساب‎های برخی از واحدهای صنعتی بویژه در حوزه پارس جنوبی خارج از استان بوشهر است که انتظار داریم با هدف کمک به منابع مالی بانک‎ها این حساب به استان منتقل شود.

وی یادآور شد: برای نمونه بانک صنعت و معدن استان بوشهر از محل تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ آن تنها قادر به پرداخت ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات است ولی تسهیلات مصوب شده برای این بانک در استان بوشهر یکهزار میلیارد ریال است و با این شرایط بخشی از مصوبه‌‏ها امکان اجرایی شدن ندارند.

حسینی عنوان کرد: در این ارتباط انتظار داریم بانک‌های غیرتخصصی نیز سهم خود را در مورد سرمایه‌گذاری در توسعه استان بوشهر بویژه بخش صنعت ایفا کنند.

وی اظهار داشت: در ارتباط با تسهیلات رونق تولید از ۷۵ مورد نام نویسی صورت گرفته‌است ۵۴ در ستاد تسهیل مصوب و ۴۵ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک‎ها معرفی شده‌است.

حسینی افزود: از این شمار تاکنون ۳۵ واحد تکمیل پرونده کرده‌اند و ۳۴ واحد موفق به دریافت ۶۵۰ میلیارد ریال تسهیلات شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: در این زمینه بانک‎های کشاورزی، صنعت و معدن، ملی و سپه بیشترین میزان پرداخت را در استان بوشهر داشتند.

حسینی گفت: در ارتباط با تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ نیز، ۳۰ واحد تاکنون نام نویسی کرده‌اند که از این شمار پرداخت تسهیلات ۲۴ واحد مصوب شده‌است.

وی افزود: از این شمار ۱۷ واحد به بانک‌ها معرفی و ۱۲ واحد تکمیل پرونده و مصوب شده‌است تا در مجموع ۵۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها پرداخت شود.

حسینی اظهار داشت: تاکنون هشت واحد تسهیلات خود را در مجموع به میزان ۸۰ میلیارد ریال دریافت کرده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دکتر سمیرا آل سعیدی کیست؟