بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می یابد


بارش برف و باران در کهگیلویه و بویراحمد ادامه می یابد

یاسوج - ایرنا - کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس تفسیر آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی و تصاویر ماهواره ای جو استان تا بعد از ظهر امروز در دامنه فعالیت سامانه بارشی قرار خواهد داشت.

ولی بهره مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در استان به تناوب شاهد بارش برف و باران و گاهی وزش باد نسبتا شدید، کولاک برف در ارتفاعات خواهیم بود.

وی افزود: با عبور این سامانه از امشب کاهش محسوس دما در کهگیلویه و بویراحمد رخ خواهد داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تداوم توده هوای سرد تا پایان هفته در سطح استان پیش بینی می شود.

بهره مند عنوان کرد: ظرف ۲۴ ساعت گذشته گرمترین و سردترین نقاط کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب امامزاده جعفر ۱۷.۴ و سی سخت ۴ - درجه سانتی گراد بوده اند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش ها ارتفاع برف در برخی مناطق همچون جوخانه در شهرستان چرام به بالای ۶۵ سانتی متر رسیده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرده است.

سال هایی که کمتر از میانگین بلند مدت در منطقه ای باران ببارد را خشکسالی و بیشتر از این میانگین را ترسالی می خوانند.

هم اینک بارش برف در محور های یاسوج-بابامیدان، یاسوج-شیراز ، یاسوج-سمیرم، یاسوج-سی سخت ،یاسوج-اقلید، یاسوج-نقارخانه ، یاسوج-دمچنار ، پاتاوه-مارگون زیاد گزارش شده است.

جاده ارتباطی یاسوج-سپیدار-چرام نیز به سبب بارش برف تا اطلاع ثانوی مسدود است.

تمامی مدارس ابتدایی و پیش دبستانی های شهرستان های بویراحمد و دنا و همچنین روستاهای شهر دیشموک به دلیل بارش سنگین برف سرما و کولاک شید امروز شنبه در هر دو نوبت صبح و عصر تعطیل است.

مدارس و مراکز پیش دبستانی شهرستان های بویراحمد و دنا فردا یکشنبه بدلیل احتمال یخ زدگی معابر با ۲ساعت تاخیر فعالیت خود را از سر می گیرند.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹ کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

این استان یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز