آنفلوآنزا با 7 کشته در اردبیل فروکش کرده است


آنفلوآنزا با 7 کشته در اردبیل فروکش کرده است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیماری آنفلوآنزا با یک هزار و 315 بستری و 7 فوتی در استان اردبیل کاملا فروکش کرده است.

بابک نخستین امروز 22 دی ماه در نشست بررسی آخرین وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی اردبیل اظهار کرد: در دو استان همسایه ما آذربایجان شرقی 21 کشته و گیلان 17 کشته براثر ابتلا به آنفلوآنزا به ثبت رسیده که سه برابر آمار کشته‌های ماست و در بین استان‌های مختلف کشور وضعیت ما متوسط به پائین است.

وی با بیان اینکه در کشور 106 نفر به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا جان باخته و تعداد زیادی نیز بستری شده‌اند، خاطرنشان کرد: این بیماری در یک هفته اخیر کاملا فروکش کرده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به فعالیت مراکز بهداشتی و خانه‌های روستایی گفت: ما براساس چارت مشخص شده در آئین‌نامه‌های کشوری، مراکز بهداشتی شهری و خانه‌های بهداشت روستایی را تجهیز می‌کنیم و در این تجهیز و تامین امکانات خانه بهداشت اردبیل هیچ تفاوتی با مرکز کشور ندارد.

نخستین در مورد محدودیت‌های اعمال شده برای توسعه آموزشگاه‌های بهورزی بیان کرد: با توجه به جذب فوق دیپلم و لیسانس برای رشته بهورزی و کوتاه شدن مدت آموزش به کمتر از چهار ماه نیازی به توسعه آموزشگاه بهورزی در استان نیست و آموزشگاه موجود در اردبیل و مشگین‌شهر پاسخگوی نیاز استان است.

وی در مورد جمعیت شناور برخی از شهرها و حضور پزشکان در این مراکز تصریح کرد: با اجرای برنامه‌های آموزشی از طریق صداوسیما سعی‌مان بر این است تا عموم مردم را نسبت به رعایت مبانی بهداشتی بیشتر از این ترغیب و تشویق کنیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اردبیل سن امید به زندگی را در استان اردبیل به طور متوسط 76 سال اعلام کرد و گفت: سن امید به زندگی در مردان 74 و زنان 77 است که قبل از این آمار 55 بوده و به نظر می‌رسد در سال‌های آینده این وضعیت روند صعودی به خود بگیرد.

نخستین از راه‌اندازی 6 دفتر سلامت محیط در سطح استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: با اخذ مجوزهای کشوری در حوزه بهداشت محیط فعالیت‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا نظارت دقیق، مرتب و منظم از مجموعه‌های تولیدی و صنوف حساس انجام شود و ارائه مشاوره‌ها نیز در بخش بهداشت محیط پررنگ‌تر خواهد شد.

وی از شهرداری‌ها و دامپزشکی خواست؛ تا در جمع‌آوری فضولات حیوانی دانشگاه علوم پزشکی را کمک کنند تا آسیبی از این محل متوجه مردم نشود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پادشاه انگلیس مرد!