توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری در البرز با پیشتازی وقف


توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری در البرز با پیشتازی وقف

کرج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه وقف باید پیشتاز در مسایل اجتماعی، اقتصادی و سرمایه گذاری در موقوفات باشد، گفت که بایستی با ارتقای بهره وری در موقوفات در کمک به چرخیدن چرخ اقتصاد استان کمک کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج افزود: البرز بایستی به عنوان الگو در حوزه بهره وری اجتماعی، اقتصادی و سرمایه گذاری باشد که در اهالی وقف استان این ظرفیت و توان لازم وجود دارد.

وی با بیان اینکه بایستی در این جبهه حرکت جهادی را وظیفه خود بدانیم، اظهار داشت: حرکت جهادی و انقلابی برای تمام مردم فرض و تکلیف است.

وی ۵۰ درصد امور اوقاف استان را متمرکز در کرج دانست و گفت: این بار سنگینی است که رویکرد اجتماعی سازی و حضور تمام مردم را در این حرکت می طلبد و باید حرکت خودمان را با تعامل بخش دولتی شتابنده تر از گذشته انجام دهیم.

دشتکی به جایگاه و شان وقف اشاره کرد و افزود: کسانی که صدقه جاریه (وقف) می دهند، هیچ وقت دستشان از دنیا کوتاه نمی شود که همان سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) است.

جبهه حق در اوج اقتدار خود است

مدیرکل اوقاف البرز در ادامه اشاره به اتفاقات هفته گذشته و شهادت سردار سلیمانی و شمار زیادی از هموطنانمان، گفت: از زمانی که جبهه حق و باطل شکل گرفت، رویارویی بین این ۲ جبهه فراز و فرودی داشته که امروزه جبهه حق در اوج خود هست.

وی با بیان اینکه این در اوج بودن به برکت ایثارگری مردم ایران و تدبیر مقام معظم رهبری است، افزود: پایه های انقلاب ما بر همین اساس بوده و شکل گیری انقلاب اسلامی بر اساس انقلاب فاطمی بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز همچنین به فرارسیدن ایام شهادت حضرت زهرا (س) اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های این بانو انفاق بود که ایشان انفاق را به اوج رساند و به گذشت و ایثار رسید.

وی گفت:‌ در صورتیکه ما این ویژگی را سرلوحه کار خود قرار داده و در منفق بودن به ایثار برسیم بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.

وی افزود: ما تربیت یافته مکتب امام خمینی (ره) هستیم که بر اساس فرهنگ توحیدی اسلامی شیعه همه در خدمتگذاری و در مقابله با ظلم و اجرای عدالت تمام ملت ها را در جزیره خدمتی خود قرار می دهد.

دشتکی با اشاره به خدمات شهید سردار سلیمانی، اضافه کرد: سردار ظلم ستیزی و عدالت را در جهان نهادینه کرد و جبهه حق را در اوج عزت و اقتدار رساند که باعث شد دشمنان آنچنان دل خونی از ملت ایران داشته باشند که تنها چیزی که آنان را آرام می کند این است که روزی ببینند که حتی یک ایرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌عظمت این جهاد را نباید با حاشیه هایی از بین ببریم زیرا شهادت سردار یک دگرگونی جهانی ایجاد کرد که این دگرگونی را نباید اجازه دهیم چند نفر آدم بی بصیرت و بدون تحلیل یا اجیرشده از بین ببرند.

در این آیین از خدمات پنج ساله حجت الاسلام والمسلمین حسین مهدیان و پنج ماه سرپرستی علیرضا علیپور قدردانی و مصطفی حمزه زاده به عنوان رییس جدید اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدیان حدود پنج ماه است که به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان خدمت می کند.

در شهرستان کرج ۶۵۰ موقوفه متصرفی، ۷۰ موقوفه غیرمتصرفی، یک هزار و ۴۰۰ رقبه متصرفی و ۳۵۰۰ رقبه غیرمتصرفی وجود دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب کلاس اول دبستان