ادعای پامپئو درباره حمایت مسؤولان عراقی از حضور نظامی آمریکا


ادعای پامپئو درباره حمایت مسؤولان عراقی از حضور نظامی آمریکا

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است، تمام رهبران عراق در نشست‌های خصوص به او اطلاع داده‌اند که حضور نظامی آمریکا در کشورشان را تایید می‌کنند و این به رغم مطالبات علنی مبنی بر خروج سربازان آمریکایی از عراق است.

ادعای پامپئو درباره حمایت مسؤولان عراقی از حضور نظامی آمریکا

به گزارش فانوس، به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در همایشی در دانشگاه استانفورد در پاسخ به سوالی ادعا کرد: آنچه من در مذاکرات با حدود ۵۰ مسؤول عراقی از ابتدای ماه جاری میلادی شنیده‌ام با آنچه آنها به صورت علنی مطرح‌ می‌کنند، تفاوت دارد.

وی اظهار کرد: آنها این مساله را علنی نمی‌گویند اما در نشست‌های خصوصی همه آنها از حضور آمریکا در آنجا و کمپین ضد تروریستی‌اش حمایت می‌کنند.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شده است: سربازان آمریکایی درراستای تضمین عدم بازگشت داعش تلاش می‌کنند و برای عراقی‌ها فرصت دستیابی به حاکمیت و استقلالی که اکثر عراقی‌ها خواهان آن هستند فراهم می‌کنند.

پارلمان عراق اخیرا در واکنش به شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس،‌ نایب رئیس حشد شعبی در حمله پهپادی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد خواستار پایان دادن به حضور نظامی نیروهای بیگانه در خاک این کشور شد.

پامپئو که وزارت متبوعش غالبا انتشار جزئیات تماس‌هایش را رد می‌کند، گفت: آمریکا همچنان به کاهش سطح استقرار نظامی خود در طولانی مدت توجه دارد. وی خاطرنشان کرد: هر جا که امکان کاهش تکیه بر منابع خزانه و کاهش تعداد کشته‌های آمریکایی در معرض خطر وجود داشته باشد این کار را خواهیم کرد.

در این همایش کاندولیزا رایس،‌ وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز حضور داشت، پامپئو مدعی شد: با رهبران همه جریان‌های عراقی از جمله رهبران گروه‌های شیعی مذاکره کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ چهره سوسانو بعد از گذشت 18 سال این شکلی شد!