آیت‌الله رسولی محلاتی در تالیف سیره معصومان(ع) از رهزنی تاریخ مصون بود


آیت‌الله رسولی محلاتی در تالیف سیره معصومان(ع) از رهزنی تاریخ مصون بود

آیت‌الله تحریری گفت: آیت‌الله رسولی محلاتی با در امان ماندن از رهزنی تاریخی، توانست تحلیلی درست از زندگانی حضرات معصومان (ع) ارائه کند که بسیار برجسته و قابل تامل است.

آیت الله «محمد باقر تحریری» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با بیان اینکه تالیفات مرحوم آیت الله «سید هاشم رسولی محلاتی» در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه تاریخ اسلام و زندگی اهل بیت (ع) بسیار برجسته و دارای نوآوری است، اظهار کرد: ایشان در حوزه نویسندگی و پژوهش، فردی بسیار محقق و علاوه بر تسلط بر تاریخ نقلی، در زمینه تاریخ تحلیلی نیز بسیار خبره بود.

تولیت حوزه علمیه مروی افزود: خاصیت تاریخ تحلیلی است که اگر فرد از نظر اعتقادی ضعیف باشد دچار رهزنی می شود. وقایع تاریخی، رهزن است به طوری که اگر فرد نتواند به درستی مسائل را تحلیل کند، امکان تضعیف اعتقادات افراد وجود دارد.

وی اضافه کرد: دیدگاه روشنفکری یکی از رهزن ها در حوزه تحلیل وقایع تاریخی است به طوری که اعتقاد فرد نسبت به موضوعات نبوت و ولایت سست می شود.

آِت الله تحریری در ادامه گفت: آیت الله رسولی محلاتی با در امان ماندن از رهزنی تاریخی، توانست، تحلیلی درست از زندگانی حضرات معصومین (ع) ارائه کنند که بسیار برجسته و قابل تامل است.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله رسولی محلاتی، مورد اعتماد مقام معظم رهبری بود، تاکید کرد: فردی که تا این حد مورد وثوق ولی فقیه است حتما از نظر اعتقادی و فضائل اخلاقی در بالاترین مرتبه است.

تولیت حوزه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: آیت الله رسولی محلاتی آنقدر مورد اعتماد مقام معظم رهبری بود که در مناسبت ها در بیت معظم له نیز نماز اقامه می کرد و بنده نیز چندین بار به ایشان اقتدا کردم.

پایان پیام/397

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی