در دیدار استاندار اصفهان با اسقف اعظم ارامنه چه گذشت؟


در دیدار استاندار اصفهان با اسقف اعظم ارامنه چه گذشت؟

صبح امروز استاندار اصفهان با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران به منظور تبریک سال نوی میلادی دیدار کرد و آن‌ها همراه با هم آرزو کردند که مردم، سالی پر از شادی، امید و به‌دوراز حوادث تلخ داشته باشند. رئیس شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار، پیام تشکر شورای خلیفه‌گری ارامنه در سوریه را به خاطر کمک‌های سردار سلیمانی به...

عباس رضایی، استاندار اصفهان، در دیداری که صبح ۲۴ دی‌ماه به مناسبت تبریک سال نوی میلادی با اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران در کلیسای وانک برگزار شد، پس از عرض تبریک گفت: امسال در شرایطی به دیدار شما آمدم که مردم ایران وضعیت سختی را به خاطر فشارهای جهانی دارند.

وی ادامه داد: ماجرای شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی که در منطقه به خاطر صلح جان‌فشانی می‌کرد و ابومهدی المهندس که در پی از بین بردن داعش بود، ایجاد فضای زیبای تشییع پیکر شهید سلیمانی در ایران، حادثه ناگواری که در جریان دفن ایشان به خاطر ازدحام در کرمان رخ داد و بعد، حادثه هواپیمای اوکراین، موجب شد که امسال وظیفه تبریک سال نو را دیرتر انجام بدهیم.

به گزارش ایسنا، رضایی با تشکر از همراهی ارامنه به خاطر صدور پیام در رابطه با این رخدادها خاطرنشان کرد: حوادث تلخ جای خود و سال نوی میلادی و سالروز میلاد مسیح هم جای خود را دارد، به همین دلیل وظیفه داریم که آن را به ارامنه ایران و جهان تبریک بگوییم و اعلام کنیم که همراهی شما باعث افتخار ماست و همه مردم در جریان همدلی و هم‌زبانی ما و ارامنه هستند.

وی تصریح کرد: اگر دستورات پیامبران را سرلوحه کار خود قرار بدهیم، دنیا، دیگر شاهد این‌همه ناامنی نخواهد بود چرا که همه رسولان پیامبر صلح، همزیستی و آزادگی بودند و وقتی به دستورات آن‌ها توجه شود جنگ و ویرانی و کشتار به بار نمی‌آید.

رضایی تأکید کرد: این جنگ‌ها با دستور پیامبران همخوانی ندارد و دنیا باید به آن پیام‌های روشن برگردد تا نوید انسانیت و آزادگی، با احترام به ادیان در سراسر جهان طنین‌انداز شود.

آرزوی سالی پر از شادی و دستاوردهای بزرگ

سیپان کاشچیان، اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز پس از خوشامدگویی گفت: سخنان سنجیده و زیبای استاندار اصفهان بر دل من نشست. اگرچه امروز شما برای تبریک به ما آمده‌اید اما ما نیز باید شهادت سردار سلیمانی را به شما تبریک بگوییم. اگرچه نبود او از یک دید خسران عظیمی است اما از سوی دیگر او با شهادتش غرور ملی را به حد اعلی رساند و اتحاد و همدلی بی‌نظیری را در مردم ایجاد کرد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی برای ما ارزش و مقام بالایی داشت و جز شهادت هر چیز دیگری برای چنین افرادی کم‌ارزش بود.

کاشچیان، جان باختن جمعی از ایرانیان در مراسم تدفین شهید سلیمانی و همچنین حادثه سقوط هواپیما تسلیت گفت و تصریح کرد: باوجود همه این مسائل امروز صبح با روی شاد بیدار شدم چرا که از آسمان برف می‌بارید و روی زمین نیز، حضور شما در این جمع تسلی‌بخش بود.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران، با اشاره به این جمله حضرت مسیح که اگر دو یا چند نفر درباره یک امر واحد دعا کنند آن دعا پذیرفتنی‌تر است، گفت: در کنار شما دعا می‌کنم که سالی پر از شادی، خوشی و دستاوردهای بزرگ داشته باشیم و خداوند به ما توفیق خدمت عطا کند.

محور تفکر الهی، انسان و سعادت اوست

پس از بیان این سخنان، استاندار اصفهان اعلام کرد: در ۱۶ ماهی که به‌عنوان نماینده دولت در اصفهان مشغول به خدمت هستم چندین بار با اسقف اعظم ارامنه و جنوب ایران دیدار کرده‌ام و هر بار انبساط روح و تراوش فکری خوب و عالی را که برخاسته از تفکر الهی است در وجود ایشان و همکارانشان دیده‌ام.

رضایی افزود: از نگرش مثبتی که درباره مسائل و مشکلات داشتید تشکر می‌کنم و ما هم معتقدیم که امکان استجابت دعا وقتی همگان با هم و برای هم دعا کنند بیشتر است.

وی با اشاره به شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: او یک چهره بزرگ بود که متأسفانه استکبار از ما گرفت و اگرچه تحلیل‌های ارائه‌شده او را یک چهره نظامی نشان می‌دهد اما سردار سپهبد سلیمانی سیاستمداری معتدل و انسانی صلح‌دوست و آزادی‌طلب بود که برایش فرقی نداشت کدام اقلیت در سوریه در خطر است و فقط به نجات آن‌ها فکر می‌کرد.

استاندار اصفهان یادآور شد: ایثار و از خودگذشتی شهید سلیمانی برخاسته از تفکر الهی بود که متأسفانه امروز در جهان کمتر شاهد آن هستیم. تفکر الهی انسان و سعادت و کمال او را محور قرار می‌دهد درحالی‌که تفکر مادی فقط به سود و ضرر مادی توجه دارد.

رضایی، ابراز امیدواری کرد که در سال نو، خبری از حوادث تلخ نباشد و با دعای اسقف اعظم و همدلی اقلیت‌ها به‌ویژه ارامنه،شادی و امید، در زندگی همه مردم جاری باشد.

ابلاغ پیام تشکر شورای خلیفه‌گری ارامنه در سوریه به‌خاطر کمک‌های سردار سلیمانی

واروژ میناسیان، رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار ضمن تشکر از استاندار اصفهان گفت: شهید سلیمانی در مقاطع مختلف کمک‌های خوبی به ارامنه سوریه کرده بود و به همین دلیل شورای خلیفه‌گری ارامنه در سوریه از ما درخواست تشکر از مسئولان را داشت که امروز پیام تشکر آن‌ها را به شما ابلاغ می‌کنیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا