همه دیدگاه‌ها باید در جامعه عرضه شوند


همه دیدگاه‌ها باید در جامعه عرضه شوند

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور با بیان این‌که تک صدایی در جامعه باید شکسته شود، گفت: همه افراد باید دیدگاه‌های خود را در جامعه عرضه کنند حتی کسی که اعتقاد دارد گروهی از این جامعه باید به خارج از کشور برود، بتواند به راحتی دیدگاه خود را بیان کند.

رضا محبوبی درهمایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با بیان این‌که اکنون باید وضعیت جامعه را شناخته و درک درستی از وضع موجود جامعه و تغییرات داشته باشیم، اظهار کرد: جامعه امروز ایران ما با گذشته بسیار متفاوت است، طی ۵۰ سال اخیر شاهد رشد جمعیت و جوانتر شدن آن بودیم، جوانی یک دوره ی خاص است، ما شروع جوانی را از شکل گیری تفکر انتزاعی جوانی و بلوغ جسمی و جنسی تعریف می‌کنیم.

وی ادامه داد: اکنون شکل گیری تفکر انتزاعی و بلوغ جسمی و جنسی در کودکان به دلیل بهبود تغذیه و ارتقای آموزش به سنین پایین رسیده است و از طرفی سن ازدواج و اشتغال نیز به شدت بالا رفته است.

وی بیان کرد: اکنون فکر و روحیات جوان ما از طریق مبادی رسمی شکل می‌گیرد، ما چنین اجازه‌ای نداریم ولی صاحب‌نظران ما این اجازه را به خود می‌دهند حتی نظام تعلیم و تربیت ما دچار غفلت شده است و بر این باور هستند که در هشت ساعت، می‌توانند روح جوان را تربیت کنند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: اگر نظام تعلیم و تربیتی ما موفق بود، اکنون چنین وضعیتی نداشتیم.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این‌که اکنون سیمای ترسیم شده از وضعیت اجتماعی ما، یک سیمای بدقواره، قابل تامل و بحث برانگیز است، گفت: صاحب نظران باید دیدگاه انتقادی نیز به پیرامون خود داشته باشند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل خشونت در جامعه، ضعف کارکرد نهادها در انتقال هنجارها و ارزش‌ها به نسل‌ها بوده است که آن نیز ناشی از شناخت ویژگی‌های جامعه است و معتقدم در زمان کنونی بسیار ضروری است.

وی با بیان این‌که ما هر نسخه‌ای می‌پیچیم باید مبتنی بر شناخت جامعه باشد، گفت: یکی از دلایل سیمای بدقواره‌ی اجتماعی توزیع نابرابر منابع است باید یکی از مداخلات ما توسعه‌ی متوازن باشد.

محبوبی با اشاره به ناکارآمدی نهادهای بنیادی برای انتقال هنجارها به نسل‌های بعدی، گفت: باید این نهادها را توانمند کنیم تا شاهد و افزایش و بروز آسیب‌های اجتماعی نباشیم البته هیچ وقت میزان آسیب‌های اجتماعی صفر نشده است ولی باید کنترل کنیم.

وی با بیان این‌که نشاط اجتماعی یکی از محورهای اصلی سند سلامت اجتماعی است، گفت: پنج راهبرد مهم در این سند مورد توجه قرار گرفته است که تحکیم بنیان خانواده و ترویج رفتارهاب مطلوب اجتماعی و غیره از جمله راهبردهای آن است.

وی ادامه داد: فرقی ندارد دولتی اصول گرا یا اصلاح طلب سرکار باشد، ما همواره باید قانون را اجرا کنیم، معتقدم مهم‌ترین منبع برای دستیابی به راهبردهای سند سلامت اجتماعی، برگشت و رجعت به آموزه های دینی است؛ چرا که دین در تار و پود جامعه ما تنیده شده و دین در خون مردم ما است.

معاون امور آسیب‌ها و مسائل اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با بیان این‌که ما باید به سمت حکمرانی خوب برویم، ادامه داد: مهم‌ترین بازیگر در بخش سلامت اجتماعی، تشکل‌های غیر دولتی، اساتید و صاحب نظران و رسانه‌ها هستند.

وی ادامه داد: ما باید رسانه‌ی دیگری نیز داشته باشیم تا هر کسی بتواند به طور آزادانه حرف خود را بزند، جامعه‌ی آزاد همین است.

وی ادامه داد: نهاد عمومی یکی از قوی‌ترین نهادهاست که بسیاری از مسائل ما را می‌تواند مدیریت کند ما در اول انقلاب با همدلی مردم، آموزه‌های دین و تاسی از فرهنگ عاشورا توانستیم رویداد بزرگ جنگ را مدیریت کنیم.

محبوبی با بیان این‌که مجازات اعدام درجامعه‌ی مدرن منسوخ شده است، گفت: هر یک از افراد حتی وجود یک شهروند معتاد هم برای جامعه ضروری است.

وی تاکید کرد: اگر همه در کنار هم باشیم، خداوند هم این جمعیت را هدایت خواهد کرد، آنچه که باعث نفوذ سردار سلیمانی در دل‌های ایرانیان شد، اخلاص این شهید بزرگوار بود.

همایش پویایی و نشاط اجتماعی در تبریز، با محوریت بررسی راهکارهای بروز و ظهور خشونت در حریم خانواده و اجتماع با همکاری اداره کل امور فرهنگی، اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی،کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و موسسه آرامش گستر باغ زندگی روز سه شنبه در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان