مظلومیت ویژگی بارز همه شهدای راه اسلام بوده‌است


مظلومیت ویژگی بارز همه شهدای راه اسلام بوده‌است

ارومیه – ایرنا – نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مظلومیت ویژگی بارز همه شهدای راه اسلام از صدر اسلام تا زمان حاضر است که این امر وظیفه ما را در رساندن پیام شهدا و ادامه راه آنان سنگین‌تر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی شامگاه سه‌شنبه در آیین گرامیداشت یاد و خاطره ۲۶ شهید روحانی استان در عملیات کربلای ۵ افزود: شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن، با نثار خون خود با بدعت‌ها مبارزه و سنت‌های الهی را احیا کردند که این امر پاداشی بی‌نظیر نزد خداوند برای آنان دارد.

وی اضافه کرد: هر انسانی با مشاهده عکس‌های شهدا و وصیت‌نامه‌ ایشان به حال آنان غبطه می‌خورد که در زمان مناسب شامل رحمت خدای متعال شده و به درجه رفیع شهادت دست یافته‌اند.

وی بیان کرد: احوال شهدا انسان را به تعجب وا می‌دارد زیرا برخی‌ از آنان برای رسیدن به خدای متعال دنبال شهادت بودند که از جمله این افراد می‌توان به شهید سردار سلیمانی اشاره کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: پس از شهادت سردار سلیمانی مشخص شد که ایشان در نیروی قدس سپاه به دنبال شهادت بود که این امر، پیروی از روش و سیره ائمه معصومین (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه به جایگاه رفیع عالم دینی نزد خدای متعال اشاره کرد و گفت: روز قیامت مداد علما با خون شهدا وزن می‌شود و ارزش مداد علما از خون شهدا بالاتر خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه علم زمانی نافع و دارای ارزش است که در جهت خواست الهی به کار گرفته شود، افزود: در روایات بیان شده فردی که به او علمی اعطا شود و آن علم در شخص تواضع و خداترسی ایجاد نکند، در واقع علمی به آن فرد داده نشده‌است.

وی با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اضافه کرد: شهادت این بانوی والامقام بیش از هر کس دیگری بر امام علی (ع) سنگین بود که این امر در تاریخ ثبت و ضبط شده‌است.

به گزارش ایرنا، در این آیین از مقام شامخ ۲۶ شهید روحانی استان که در عملیات کربلای ۵ شرکت کرده و به درجه رفیع شهادت نائل شده بودند، تجلیل شد.

عملیات کربلای ۵ از ۱۹ دی ۱۳۶۵ تا اوایل فروردین ۱۳۶۶ در منطقه جنوب غرب آذربایجان‌غربی اجرا شد که نتایج قابل توجهی برای کشورمان در بحبوحه دفاع مقدس داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ خلاصه بازی تاتنهام 2 - آرسنال 3