ظرفیت‌های مناطق روستایی برای اشتغالزایی به کار گرفته شود


ظرفیت‌های مناطق روستایی برای اشتغالزایی به کار گرفته شود

قزوین – ایرنا –مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: روستاهای استان قزوین ظرفیت‌های زیادی برای تولید و اشتغال دارند و در صورت فراهم ‌نمودن زیرساخت‌ها می‌توان گام‌های بلندی برای اشتغالزایی در آنها برداشت.

اکرم نجفی روز چهارشنبه در جریان بازدید از پارک علم و فناوری استان قزوین، افزود: باید از ظرفیت‌های علمی موجود برای حل مسائل و مشکلات روستاهای استان و اشتغالزایی در آنها استفاده کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش محور، موتور محرک هستند، بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری با هدف توسعه کسب و کارهای دانش بنیان تشکیل شده‌اند و باید از ظرفیت آنها برای توسعه این کسب و کارها در مناطق روستایی استفاده شود.

وی افزود: زیرساخت‌ها و امکانات موجود در پارک علم و فناوری عامل پیوند دانش با حوزه اجرایی هستند و در نهایت موجب تسریع در توسعه اقتصادی مناطق مورد نظر می‌شوند.

نجفی ادامه داد: امیدواریم با استفاده از ظرفیت این پارک بتوانیم گام‌های بلندی را برای حل مشکلات جامعه روستایی استان برداشته و با فعال سازی ظرفیت‌های آنها به سمت اشتغالزایی در این مناطق حرکت کنیم.

در این جلسه در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی کارآفرینی و خلاقیت ویژه دهیاران استان، راه اندازی مراکز خلاقیت در شهرستان‌ها، انتخاب یکی از روستاهای استان به عنوان پایلوت طرح روستای سبز و امکان سنجی استفاده از بیوگاز در تولید برق در مناطق روستایی استان بحث و تبادل نظر شد.

۵۳۰ روستا در استان قزوین دارای دهیاری هستند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

34 هزار فقره بازرسی از واحدهای صنفی طی سال جاری در قزوین انجام شد