بازارچه محصولات کشاورزی باغ‌راه‌های سمنان راه‌اندازی می‌شود


بازارچه محصولات کشاورزی باغ‌راه‌های سمنان راه‌اندازی می‌شود

سمنان- ایرنا- رییس شورای اسلامی شهر سمنان گفت : بازارچه‌ فروش محصولات کشاورزی در قالب طرح بازسازی باغ‌راه‌های سمنان با هدف رونق اقتصادی و انگیزه فعالیت باغداران ایجاد می‌شود.

سید مسعود سیادتی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: باغ های داخل شهر سمنان اغلب در جنبه تفریحی و سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرند و مالکان زمین های کشاورزی و باغ ها برای فروش تولیدات و کسب درآمد در بیرون از مناطق باغی شهر اقدام می کنند، ایجاد بازارچه ای برای فروش محصولات کشاورزی در باغ راه ها می‌تواند جنبه اقتصادی کشاورزان این مناطق را تقویت کند.

وی اضافه کرد : کشاورزان می توانند در باغ راه های ایجاد شده محصولات کشاورزی خاص کویری، گیاهان دارویی، گل نرگس را کشت و در این بازارچه به فروش برسانند.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان خاطر نشان کرد : حفظ باغ های درون شهر سمنان از دغدغه های شهروندان و همچنین مدیریت شهری است و با توجه به اینکه فضاهای سبز مصنوعی فقط جنبه تزئینی دارد و به آب و هوا کمکی نمی کند، با احیای این باغ ها می توان امکان تنفس برای هوای شهر را با تولید اکسیژن فراهم کرد.

وی افزود : نگاه اقتصادی و تجاری باعث می شود به تدریج باغ ها به منظور تغییر کاربری توسط صاحبان و بنگاه های اقتصادی از بین بروند ولی طرح هایی مانند بازارچه ها حمایتی از باغداران برای جلوگیری از تخریب باغ ها است.

سیادتی ادامه داد : یکی از طرح ها در دوره اول شورای اسلامی شهر و شورای فعلی سمنان برای حفظ باغ ها و تبدیل آن به فضای سبز، پیشنهاد ساخت ویلا به صاحبان باغ در مساحت تعیین شده بود تا به این بهانه از تغییر کاربری باغ ها صرف نظر کنند، اما این طرح به علت های مختلف از جمله مساله دسترسی به امکانات شهری اجرا نشد.

وی اضافه کرد : طرح ترمیم و سنگفرش کردن باغ راه با در اختیار گذاشتن مصالح برای باغداران به منظور ترمیم آبراه و مسیر باغ ها مورد استقبال قرار گرفت و به غیر از احیای کوچه باغ ها در راستای مسیر گردشگری انگیزه ای را برای حفظ باغ‌ها توسط صاحبان آن به وجود آورد.

رییس شورای اسلامی شهر سمنان اظهار داشت : طرح حمایتی گردشگری شهرداری سمنان در راستای بهسازی، نوسازی و بازسازی بافت تاریخی برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است و سهم دولت که پیشتر شهرداری ۵۰ درصد آن را ضمانت می گرفت، در سال ۹۸ حذف شده است، تا جذب و حمایت سرمایه گذاران برای بازسازی و بهره برداری از بافت تاریخی شهر را به دنبال داشته باشد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شیمیل ها چه افرادی هستند؟