30 درصد مدارس کشور خیرساز است


30 درصد مدارس کشور خیرساز است

مشهد- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: 30 درصد مدارس کشور با مشارکت خیرین ساخته شده که موفقیت بزرگی است.

محسن حاجی میرزایی روز پنجشنبه در مراسم بهره‌برداری همزمان از ۱۴ مدرسه خیرساز در فرهنگسرای نیشابور با گرامیداشت یاد سردار شهید سلیمانی و شهدای سانحه هوایی اخیر افزود: برای توسعه مشارکت خیرین باید همت و تلاش مستمر داشته باشیم.
وی ادامه داد: مسوولیت پذیری اجتماعی یکی از نیازهای اصلی جامعه است و زمانی که مطالبه‌گری بدون مطالعه باشد راه به جایی نمی‌برد و سبب می‌شود مشکلات در روند تکراری قرار گرفته و حل نشود.
وی گفت: کسانی که بیش از آنکه به دنبال مطالبه‌جویی باشند به دنبال ایفای نقش موثر در حل مشکلات هستند، راهگشا می‌باشند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: در فرهنگ دینی ما مسوولیت تابع اختیار نیست و هر کس آگاه‌تر باشد مسوولیت بیشتری احساس می‌کند.
30 درصد مدارس کشور خیرساز است
نقطه آغاز هر تحول در جامعه آموزش و پرورش است

حاجی میرزایی ادامه داد: هیچ تحول پایدار در جامعه اتفاق نخواهد افتاد مگر آنکه نقطه آغاز آن در آموزش و پرورش باشد و بسیاری از ظرفیت‌های موثر در این بخش تحقق نیافته است.
وی گفت: محصول نهایی آموزش و پرورش انسان‌های برجسته‌ای است که قادرند نقش‌های موثر اجتماعی بپذیرند و در توسعه پایدار منطقه مشارکت کنند لذا از ظرفیت آموزش و پرورش باید برای حل مشکلات و چالش‌ها در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.
وی افزود: نیشابور در تاریخ ایران و اسلام نام بزرگی است که در دامان خود انسان‌های بزرگی را پرورش داده است و انتظار از مردم هوشمند و آگاه این شهرستان این است که مسائل و مشکلات را با درایت خاص و ویژه‌ای حل کنند.
حاجی میرزایی با اشاره به مشکلات چند مدرسه نیشابور اظهار داشت: همه تلاشمان را برای حل این‌ مشکلات و رفع دغدغه مردم در این سفر انجام خواهیم داد.

30 درصد مدارس کشور خیرساز است

عدالت آموزشی مقدمه عدالت اجتماعی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: عدالت آموزشی مقدمه عدالت اجتماعی است و با حضور خیرینی از قبیل مهندس وکیلی امیدواریم به زودی مشکل کمبود فضای آموزشی در قطب شهید شوشتری حل شود.
قاسمعلی خدابنده افزود: نیشابور در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار بوده و بسیاری از طرح‌های آموزش و پرورش در کشور از نیشابور آغاز شده است که نشان دهنده همت و تلاش مضاعف در این حوزه و شهرستان می‌باشد.

30 درصد مدارس کشور خیرساز است
عبدالرضا وکیلی خیر مدرسه ساز نیشابوری نیز در این مراسم گفت: در سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر آموزش و پرورش در مراسم گشایش مدرسه وکیلی شماره ۳۰، تفاهم‌نامه‌ای امضا شد تا تعداد مدارس وکیلی تا سال ۱۴۰۰ به یکصد مدرسه برسد.
وی افزود: پس از آن احداث مدارس وکیلی با سرعت دنبال شد و در سال ۱۳۹۵ طی پنج ماه ۲۶ مدرسه ساخته و به بهره‌برداری رسید.
وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۷ تاکنون نیز ۱۴ مدرسه ساخته شد و قرار بود امروز مدرسه وکیلی شماره ۹۰ به بهره‌برداری برسد ولی با مشکلاتی که بوجود آمد این روند به تاخیر افتاد.
وکیلی گفت: امیدوارم مشکلات پیش آمده به سرعت حل شود و بتوانیم روند ساخت مدارس وکیلی را از سر بگیریم.

در این مراسم تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ مدرسه توسط عبدالرضا وکیلی به امضا رسید و از وی قدردانی شد.
در این مراسم همچنین ۱۴ مدرسه خیرساز وکیلی با هزینه ۳۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و سه هزار و ۵۰۰ مترمربع به مساحت فضای آموزشی نیشابور افزوده شد.
عبدالرضا وکیلی از سال ۱۳۷۴ طرح ساخت مدارس وکیلی را آغاز کرده و تاکنون ۸۰ مدرسه به مساحت ۶۰ هزار مترمربع در نیشابور ساخته است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ لحظه واژگونی خودروی بن‌گویر با عبور از چراغ قرمز