وزارت آموزش و پرورش به البرز نگاه ویژه داشته باشد


کرج - ایرنا- استاندار البرزگفت: آموزش و پرورش این استان به دلیل مشکلات...
کرج - ایرنا- استاندار البرزگفت: آموزش و پرورش این استان به دلیل مشکلات زیاد در بخش فضاهای آموزشی نیاز به نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش و به خصوص سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور دارد.

عزیزاله شهبازی روز پنجشنبه درنشست شورای آموزش و پرورش البرز ضمن گلایه از عدم حضور وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور در استان البرز خاطرنشان کرد: ظرف یک سال گذشته از طریق پیامک و نامه به این وزارتخانه اعلام کرده ایم که آموزش و پرورش این استان وضعیت مناسبی ندارد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت فضای آموزشی درالبرز بدتر از استان سیستان و بلوچستان است، خاطرنشان کرد: مهاجرت پذیری در البرز بالا است و سالانه بیش از ۱۲ هزار نفر به جمعیت دانش آموزی استان افزوده می شود.در البرز شهرک های مسکونی پرجمعیتی وجود دارد که فاقد فضای آموزشی هستند.
شهبازی بیان داشت: بیش از نیمی از فضاهای آموزشی البرز فرسوده است و اعتباری که سالانه به نوسازی و تجهیز مدارس استان اختصاص می یابد نمی تواند پاسخگو باشد.
استاندار البرزبا بیان اینکه ساخت فضای آموزشی دراین استان مهمترین موضوعی است که باید به آن توجه کرد، اضافه کرد: بیش از نیمی از مدارس استان توسط خیرین مدرسه ساز ساخته شده است در حالی که رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور به منظور بررسی این وضعیت دراستان حتی حضور هم پیدا نکرده است.
وی گفت: البرز ۵۰۰ هزار دانش آموز دارد که از فضای آموزشی مناسب برخوردار نیستد در حالی که ایجاد زیرساخت های آموزشی می تواند در رشد کمی و کیفی فرآیند تعلیم و تربیت تاثیر بسزایی داشته باشد.
شهبازی افزود: البرز استانی تازه تاسیس است که سالانه با بیش از ۷۰ هزار نفر مهاجراز استان های مختلف مواجه است . ساختمان های آموزشی که در اختیارسایر دستگاه هاست باید به آموزش و پرورش البرز بازگردانده شود.
وی در ادامه به تعامل ومشارکت دستگاه های اجرایی در ارائه خدمت به مردم درالبرز پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز در استان مشارکت بالایی دارد به گونه ای که صندوق نوآوری با سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی درحال ثبت شدن است.
استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۲۵ هزار فرهنگی دارد.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته