205 نفر در تصادف‌های جاده‌ای زنجان فوت شدند


205 نفر در تصادف‌های جاده‌ای زنجان فوت شدند

زنجان - ایرنا - جانشین رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: طی 9 ماهه امسال 205 نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی در سطح جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند.

سرهنگ محمدعلی عظیمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کشته شدگان ناشی از تصادف‌های رانندگی جاده‌ای زنجان در مقایسه با مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در ۹ ماهه سال ۹۷ تعداد ۲۲۰ نفر بر اثر وقوع حوادث رانندگی جاده‌ای این استان جان باختند که در ۹ ماهه امسال ۱۵ نفر کاهش پیدا کرد و امید است رانندگان با توجه هرچه بیشتر و بهتر به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، مانع از وقوع حوادث تلخ و ناگوار شوند.

عظیمی با بیان اینکه بیشترین علت وقوع تصادفات رانندگی در سطح آزادراه‌های زنجان به علت خستگی و خواب آلودگی و در جاده های ترانزیت نیز سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ است، یادآورشد: از ابتدای ماه جاری تاکنون نیز قریب ۲۰ نفر در سطح مسیرهای ارتباطی این استان جان خود را از دست داده اند.

وی افزود: در زمان حاضر تردد در تمام مسیرهای ارتباطی این استان جریان دارد اما اغلب مسیرها، مه‌آلود است و از رانندگان درخواست می شود با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

استان زنجان پنج هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان، ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه، ۱۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۳۴۲ کیلومتر راه اصلی و ۹۷۴ کیلومتر راه فرعی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

2 قطار فوق العاده برای جابجایی زائران به مشهد پیش بینی شده است