یخمک و نوشمک میوه‌ای، تهدیدی برای سلامتی در فصل گرما


یخمک و نوشمک میوه‌ای، تهدیدی برای سلامتی در فصل گرما

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: یخمک و نوشمک میوه‌ای تهدیدی برای سلامتی در فصل گرما است.

داوود کارگرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فصل گرما و استقبال و گرایش عموم از جمله کودکان به استفاده از انواع یخمک و نوشمک‌های میوه‌ای، به همه همشهریان و مصرف‌کنندگان در خصوص استفاده از این فرآورده بدون نشان استاندارد، هشدار داد.

وی افزود: فرآورده یخی خوراکی از مخلوط آب و شیرین‌کننده‌ها و افزودنی‌های مجاز خوراکی تهیه شده و طبق استاندارد ملی ایران شماره ۳۹۶۴ فرآورده‌های یخی خوراکی به منظور نگه‌داری، فروش و عرضه می‌تواند به‌ صورت مایع است که در این صورت حتما باید دستورالعمل مصرف روی برچسب فرآورده درج شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان، یادآورشد: فرآورده یخی خوراکی مشمول استاندارد اجباری بوده و مصرف‌کنندگان در هنگام تهیه این محصول می‌بایست به تاریخ تولید، تاریخ انقضا، شرایط نگه‌داری، دستور مصرف به ‌صورت عبارت (منجمد مصرف شود)، نام، نوع و میزان رنگ مورد استفاده و درج نکردن تصویر میوه و درج نکردن هرگونه مطلبی مبنی بر ادعای سلامتی، تغذیه‌ای و غنی‌سازی روی برچسب توسط شرکت تولیدکننده دقت کنند.

کارگرزاده تصریح کرد: هم‌استانی‌ها به ‌منظور حفظ سلامت و ایمنی جامعه، از مصرف هرگونه کالای فاقد استاندارد خودداری کرده و در هنگام خرید به نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در ذیل علامت استاندارد توجه کرده و با ارسال کد ۱۰ رقمی به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


HPV در دوران بارداری: چه کاری می توان انجام داد؟