نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید


نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

ب ام و X7 اولین محصول این خودروساز در کلاس کراس اوورهای سه ردیفه کامل است. بزرگ‌ترین کراس اوور ب ام و با ابعادی قابل‌توجه، کابینی لوکس و پیشرانه‌ای قوی و سفارشی به شکل 8 سیلندر توئین توربو عرضه شده است. این خودرو در حقیقت برادر بزرگ‌تر X5 محبوب است؛ اما درحالی‌که X7 سه ردیفه … The post نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید appeared first on...

ب ام و X7 اولین محصول این خودروساز در کلاس کراس اوورهای سه ردیفه کامل است. بزرگ‌ترین کراس اوور ب ام و با ابعادی قابل‌توجه، کابینی لوکس و پیشرانه‌ای قوی و سفارشی به شکل 8 سیلندر توئین توربو عرضه شده است.

این خودرو در حقیقت برادر بزرگ‌تر X5 محبوب است؛ اما درحالی‌که X7 سه ردیفه از نظر طراحی، پرفورمنس و فضای سرنشین می‌درخشد در برخی بخش‌های کلیدی همچون فضای بار لنگ می‌زند. بزرگ‌ترین کراس اوور ب ام و همچنین با سفارش برخی آپشن ها فوق‌العاده گران‌قیمت می‌شود.

در این نوشتار می‌خواهیم نگاهی به نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i بیندازیم. با ما همراه باشید.

نقاط قوت

ظاهر اسپورت و با ابهت

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

این خودرو دوقطبی است مخصوصاً در کلاسی که کراس اوورهای با ابهت و مشهوری همچون آئودی Q7 و مرسدس بنز GLS حضور دارند؛ اما تریم های فول این خودرو دنیای دیگری دارند. پکیج M اسپورت ظاهری (قیمت 3550 دلار) که در خودروی حاضر در تست هم موجود بوده به همراه سایر عناصر شامل جلوپنجره بزرگ، چراغ‌های LED، ورودی هوای مشکی و… باعث ایجاد ظاهری اسپورت و با ابهت شده‌اند. مدل پایه این خودرو که بیشتر از عناصر کرومی استفاده کرده جذابیت کمتری نسبت به این خودرو دارد. رینگ‌های 22 اینچی M اسپورت هم جذاب‌تر بوده و زوایای عقب جذاب خودرو نیز باعث شده‌اند طراحی این خودرو دل‌چسب‌تر به نظر برسد.

پیشرانه‌ای خیال‌انگیز

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

پیشرانه 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربوی ب ام و همچنان ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این کمپانی از نیروگاه یاد شده در چندین محصول خود استفاده می‌کند اما این پیشرانه در X7 نشان داده که عملکردی پرقدرت و قابل تامل دارد. با قدرت 456 اسب بخاری، X7 xDrive50i کاملاً گیرا عمل می‌کند. پیشرانه حتی در سرعت‌های بالا نیز می‌تواند بر سرعت خودرو افزوده و شما را راضی کند. این شاسی‌بلند ماموت مانند کاملاً سریع حس می‌شود.

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

پیشرانه X7 در شهر هم به اندازه بزرگراه خوب حس می‌شود. این پیشرانه آرام و نرم نسبت به جثه خودرو نیز مصرف قابل قبولی دارد. مصرف X7 بهتر از مرسدس بنز GLS مجهز به پیشرانه 8 سیلندر بوده و این نیروگاه همراه به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک ترکیب بسیار خوبی را ایجاد کرده است.

تجهیزات ایمنی فعال احساس‌برانگیز

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

این ویژگی در اکثر ب ام و های مدرن دیده می‌شود اما بسته ایمنی فعال X7 تقریباً بدون نقطه‌ضعف است. دستیار حفظ خودرو بین خطوط به حرکت راحت‌تر خودرو بین خطوط بزرگراهی کمک کرده و کروز کنترل راداری نیز فاصله ایمن با خودروی جلویی را حفظ کرده و ترمزها را به نرمی بکار می‌گیرد. تغییر خودکار لاین حرکتی نیز تنها در یک چشم بر هم زدن انجام‌وظیفه می‌کند.

بهتر از همه این‌ها اینکه تجهیزات یاد شده به‌صورت استاندارد در xDrive50i وجود دارند. پایش نقاط کور، هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از عقب و هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابران پیاده بدون پرداخت هزینه اضافی در این خودرو وجود داشته و بسته ایمنی فعال یاد شده نیز در 50i به‌صورت استاندارد نصب شده است. البته این بسته در مدل 40i یک آپشن 1700 دلاری است.

نقاط ضعف

تکنولوژی غیرقابل‌اعتماد

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

ب ام و X7 با تکنولوژی‌های مدرن و استاندارد زیادی عرضه می‌شود. صفحه لمسی 12.3 اینچی مرکزی از جدیدترین نسخه iDrive استفاده کرده و از اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. پشت آمپرهای 12.3 اینچی دیجیتالی نیز چندین گزینه را در اختیار راننده گذاشته و استفاده از آن‌ها راحت است. تقریباً تمامی این موارد در خودروی تست شده به‌صورت استاندارد وجود دارند.

مشکل این است که اکثر سیستم‌ها غیرقابل‌اعتماد هستند. مشکلی در ارتباط اپل کارپلی بی‌سیم وجود داشت و سیستم ناوبری هم در برخی موارد خاموش می‌شد؛ و حسگرهای اتفاقی و هشدارها هم هر از گاهی خاموش می‌شد هرچند ما با خود خودرو مشکلی نداشتیم. این امر می‌تواند واقعه‌ای اتفاقی باشد که یک‌بار رخ داده اما تست سری 3 هم برخی مشکلات مشابه را نشان داد که شاید حاکی از یک اتفاق معمول در ب ام و های مدرن باشد.

فضای بار محدود

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

خریداران یک کراس اوور سه ردیفه و بزرگ انتظار فضای زیادی را دارند؛ و با تا کردن ردیف سوم صندلی‌ها، فضای زیاد 1376 لیتری وجود دارد؛ اما وقتی از همه صندلی‌ها استفاده کنید تنها 362 لیتر فضا خواهید داشت که کمتر از آئودی Q7 و مرسدس بنز GLS می‌باشد.

قیمت و آپشن ها

نقاط قوت و ضعف ب ام و X7 xDrive50i جدید

بدون هرگونه آپشنی، ب ام و X7 xDrive40i قیمت 73900 دلاری دارد. این قیمت پایه برجسته‌ای است چراکه ارزان‌ترین نسخه GLS حدود 2 هزار دلار گران‌تر است؛ اما ب ام و برای مدل مجهزتر xDrive50i بهای 92600 دلاری طلب می‌کند که پس از سفارش آپشن ها به حدود 120 هزار دلار هم می‌رسد.

خودرویی که ما تست کردیم قیمت 117945 دلاری داشت اما با وجود پکیج‌هایی مثل هندلینگ دینامیک 4750 دلاری، M اسپورت 3550 دلاری، سیستم صوتی باورز اند ویلکینز 3400 دلاری، پکیج اجرایی 2100 دلاری و پریمیوم 1550 دلاری، اصلاً با خودروی ارزانی طرف نیستیم.

مشخصات ب ام و X7 xDrive50i جدید

پیشرانه: 8 سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو قدرت/گشتاور: 456 اسب بخار/650 نیوتون متر گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت: 5.2 ثانیه حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت مصرف سوخت: 13.8 لیتر در هر صد کیلومتر قیمت پایه: 73900 دلار قیمت مدل تست شده: 117945 دلار

منبع
motor1
برچسب ها

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


175 سوال جرات و حقیقت برای دختران و پسران + ایده عاشقانه