تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی از محل تبصره 18 قانون بودجه/ دو برابر نیاز کشور کالای اساسی ذخیره شده است


تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی از محل تبصره 18 قانون بودجه/ دو برابر نیاز کشور کالای اساسی ذخیره شده است

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی از محل تبصره 18 خبر داد و گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد که بتوان برای تولیدکنندگان، معافیت مالیاتی برقرار کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تامین مالی تولیدکنندگان چادر مشکی از محل تبصره ۱۸ خبر داد و گفت: همچنین این آمادگی وجود دارد که بتوان برای تولیدکنندگان، معافیت مالیاتی برقرار کرد.

به گزارش ایلنا، حسین مدرس خیابانی گفت: در برنامه‌ریزی‌های تحریمی صورت گرفته بر علیه اقتصاد ایران، دو موضوع اصلی تولید و معیشت مدنظر قرار گرفته است و دشمن تلاش کرده تا با تحت تاثیر قرار دادن این دو موضوع، کاهش تولید و بیکاری جوانان را هدف گرفته؛ در حالیکه هر بار دشمن برای جوانان و تولید و اقتصاد کشور نقشه ریزی می کند ، این نقشه‌ها با برنامه‌ریزی‌های دقیق و پشتیبانی‌های مردم، نقش بر آب شده است.

وی افزود: آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در حال حاضر، میانگین افزایش تولید کالا در کشور بین هفت تا ۱۳ درصد بوده؛ اما از همه مهمتر آن است که به رغم تهدیدها و تشدید تحریم‌ها، حجم صادرات در سال جاری به ۳۲ میلیارد دلار رسیده است.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن، تجارت در امور بازرگانی بیان کرد: در بخش معیشت نیز با وجود تحریم‌ها، با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، در تأمین کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی وجود نداشته و دو برابر نیاز کشور ذخیره کالاهای اساسی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: کشور ما اکنون در جنگ اقتصادی قرار دارد ؛ اما هیچ نقطه از کشور، شباهتی به یک منطقه جنگ‎زده ندارد؛ این در حالی است که تلاش ها بر این است که وضعیت تولید و معیشت مردم بهبود یابد.

مدرس خیابانی سپس به برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: برای حمایت از تولید داخلی، به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت واردات هزار و ۶۰۰ کالا به کشور ممنوع شده است یکی از آنها پوشاک است که به موازات سیاستگذاری برای ممنوعیت واردات، دولت از تولیدکنندگان و فعالان بخش خصوصی تقاضا دارد تا در این بخش سرمایه گذاری کرده و تولید را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه میزان مصرف چادر مشکی در کشور ۸۰ میلیون مترمربع است، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ۱۰ میلیون مترمربع چادر تولید می‌شود که حاضریم برای سرمایه گذاران، تسهیلات ویژه قائل شویم.

مدرس خیابانی تاکید کرد: ما حاضریم برای سرمایه گذاری تولید چادر مشکی در دارالعباده یزد، تسهیلات ویژه از جمله وام تبصره ۱۸ که به منظور حمایت از تولید در نظر گرفته شده، پرداخت کرده و تسهیلات دیگری از جمله معافیت‌های مالیاتی در نظر بگیریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403