تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوقه دادگستری کرمان


تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوقه دادگستری کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به تاکید ریاست قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پرونده های معوقه و مسن، گفت: از فرماندهی انتظامی استان انتظار می رود با ارائه برنامه‌ای جامع، فراگیر و عملیاتی برای تعیین تکلیف پرونده های معوقه، همکاری لازم با دستگاه قضایی را داشته باشند.

"یدالله موحد" در نشست تعاملی با فرماندهان نیروی انتظامی کرمان در راستای اجرای دستورالعمل رسیدگی به پرونده های معوقه و تعیین تکلیف فوری آنها افزود: قوه قضائیه در سه ماه پایان سال جاری بنا دارد تمامی پرونده های معوقه مربوط به اول مهرماه و قبل از آن را تعیین تکلیف کرده و در صورت نیاز رای لازم در این زمینه را صادر کرده و یا تصمیمات لازم را اتخاذ کند تا منتهی به کاهش اطاله دادرسی شود.

وی ادامه داد: بخشی از اقداماتی که در حوزه قضایی باید با سرعت انجام شود، مربوط به ضابطان قضایی از جمله نیروی انتظامی است و در این راستا، بخشی از اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده های معوقه نیاز به همت، تلاش و پیگیری فرماندهان انتظامی دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تعیین تکلیف پرونده های معوقه نیاز به کار جهادی، عملیاتی و شبانه روزی دارد، تاکید کرد: لازم است که نیروی انتظامی همکاری جدی برای اجرای این برنامه داشته باشد و در کوتاه ترین زمان ممکن، دستورات قضات را اجرایی کرده و نتیجه را در اسرع وقت ارائه کنند تا در نهایت تعیین تکلیف پرونده ها با سرعت بیشتری انجام شود.

موحد اظهار کرد: از مجموعه انتظامی استان کرمان انتظار می رود که براساس یک برنامه مشخص دو یا سه ماهه، کار تعیین تکلیف پرونده های معوقه را به صورت حوزه به حوزه پیگیری کنند و مسئولیت این کار را بر عهده فرماندهی انتظامی استان می دانیم.

وی گفت: برای تعیین تکلیف پرونده های معوقه در دستگاه قضایی باید حرکت لازم در بدنه انتظامی استان ایجاد و کار فوق العاده ای در این زمینه انجام شود تا پس از تعیین تکلیف این پرونده ها با همکاری مجموعه های انتظامی و قضایی، نتیجه آن منجر به رضایتمندی هر چه بیشتر مردم شود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان افزود: تعیین تکلیف پرونده های معوقه کاری است که به تاخیر افتاده و باید در اجرای آن با سرعت و با برنامه اقدام کرد و نباید به این کار به عنوان یک کار جدید نگاه کرد.

موحد ضمن تاکید بر این مطلب که در تعیین تکلیف پرونده ها باید بر اساس نگاه عادلانه و متناسب با انتظار مردم و مراجعان اقدام کرد، عنوان کرد: در نشست های تخصصی به دنبال راهکارهایی هستیم تا هر مرجع و دستگاهی با اجرای درست وظایف خود و بر اساس اراده و همت جمعی، زمینه لازم برای اجرای طرح تعیین تکلیف پرونده های معوقه را فراهم کند.

وی تاکید کرد: مداخلات سیستم قضایی در راستای کمک به مراجع مختلف انجام می شود و در این زمینه در چارچوب قوانین آماده هر نوع همکاری با دستگاه ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم هستیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یسنا کوچولو را دیده اید؟ / هلیکوپتر امداد برای پیدا شدن دختر گمشده به پرواز در آمد + فی...