نمایشگاه گروهی عکس «حضور زن در جامعه» افتتاح شد


نمایشگاه گروهی عکس «حضور زن در جامعه» افتتاح شد

نمایشگاه گروهی عکس با موضوع حضور زن در جامعه به همت موسسه پویش جمعه های عکاسی جوان و با مدیریت «محسن طاهریان» و «ابوالفضل ادیم» عصر امروز در گالری سوره افتتاح شد.

یکی از مدیران موسسه پویش جمعه های عکاسی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: هدف کلی نمایشگاه این است که بتوانیم از طریق تصویر نقش زن در جامعه را بهتر و قوی تر نشان دهیم و اینکه نشان دهیم یک زن چه توانایی هایی دارد و شاید بعضی مواقع در حق او کوتاهی هایی شده است.

محسن طاهریان با اشاره به برخی از موضوعاتی که در مجموعه های عکس ارائه شد، گفت: سعی کردیم یک سری شاخصه های موفق را در این نمایشگاه به تصویر بکشیم. همچنین تلاش شده تا از لحاظ اجتماعی نگاه کنیم، مشاغل را نشان دهیم، حضور زن در اجتماع را به صورت تصویر نشان دهیم.

این عکاس جوان در پاسخ به اینکه در این نمایشگاه چقدر توانستید به اهدافتان نزدیک شدید، عنوان کرد: با بازخورد که امشب دیدم، فکر می کنم که اگر از لحاظ موضوعی بر روی پاره ای از مسائل کار شود آنقدر جذاب هستند که بازدیدکننده خیلی دوست دارد ببیند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. و این موضوع نیز از آن موضوعاتی است که مخاطبان زیادی داشت، ما جوابمان را گرفتیم، در چند تا از مجموعه ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده بود و هر فردی که از نمایشگاه دیدن میکرد با احساس خوبی از اینجا خارج میشد؛ به عنوان یک زن در جامعه و اصلا یک مرد که از این پس جایگاه آن زن را بهتر شناخته باشد.

نمایشگاه گروهی عکس «حضور زن در جامعه» افتتاح شد به گزارش ایسنا، نمایشگاه عکس حضور زن در جامعه به عنوان بزرگترین نمایشگاه تخصصی عکس در تاریخ استان بوشهر حاصل ماه ها پژوهش و عکاسی اعضای گروه جمعه های عکاسی بوده است.

موسسه پویش جمعه های عکاسی جوان، از دی ماه سال ۹۶ فعالیت خود را در حوزه هنرهای تجسمی در شاخه تصویر از طریق عکاسی آغاز کرده و در سال ۹۷ به ثبت حقوقی رسانده است. این خانواده در حال حاضر ۲۲۰ نفر جمعیت دارد که در سه گروه مجزا، با سه سرفصل آموزشی متفاوت در حال فعالیت هستند.

نمایشگاه گروهی عکس «حضور زن در جامعه» افتتاح شد

عکاسان حاضر در این نمایشگاه "فاطمه حیدری"، "اکرم کیانی فر"، "حدیث بحرانی"، "مریم قیصری"، "محسن زارعی"، "ندا بحرانی"، "نیلوفر احمدنیا"، "پریسا جفره ای"، "سارا رستمی"، "محمد خلفی"، "حدیث خنسیر"، "آنوشا رهبریان"، "مریم نجاتی بوشهری"، "ابراهیم تجلی زاده"، "علی جهان آرا"، "افسانه جعفری"، "نگین ساویز"، "عرفان آقابابائی"، "حمیدرضا احمدی فرد"، "علی بیژنی"، "ماهرخ معصومی"، "زهرا رجب پور"، "زهرا ادیب نیا"، "حسین فاریابی"، "مصطفی جعفری"، "مهدیه نیکوسرشت"، "رضوان قربانی"، "سپیده یوسفی"، "هومن احمدی"، "حسین زارع"، "ابوالفضل ادیم"، رزاق عبیدی" و زنده یاد "کیوان آذرشب" هستند.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:
"ضمن ابراز همدردی با بازماندگان حوادث اخیر در کشور، برآنیم تا این نمایشگاه شروع روزهای بهتر برای سرزمینمان باشد.

ما به عنوان یک عکاس یا تصویرگر وظیفه داریم با استفاده از این هنر باعث شناخت بیشتر مسائل اجتماعی و پیشگیری از آسیب های موجود در جامعه شویم.

به دنبال اهداف اجتماعی گروه، شناسایی آسیب ها و معرفی الگوهای موفق، موسسه پویش جمعه های عکاسی جوان پس از ۹ ماه مطالعه مستمر و عکاسی پیاپی اعضای گروه، موفق به جمع آوری آثاری هم راستا با هدف نشان دادن نقش مهم زن در جامعه، در حوزه زنان شده است.

جمعا ۷۶۰ اثر از ۶۲ عکاس به دبیرخانه نمایشگاه تخصصی عکس در تاریخ استان با موضوع حضور زن در جامعه ارسال شد که از بین این آثار ۱۰ مجموعه و ۳۴ تک عکس در گالری سوره حوزه هنری بوشهر به نمایش در آمدند، همچنین یک عکس از آثار زنده یاد کیوان آذرشب، از مدرسین موسسه در سایز ۷۰*۵۰ حضور دارد، تا یادش میان جامعه عکاسی استان باقی بماند.

باشد که این تصاویر باعث بهتر شناخته شدن جایگاه مهم زن در جامعه، جایگاه واقعی تمام مادران و دختران سرزمینمان شود."

به گزارش ایسنا، گالری سوره تا جمعه ۴ بهمن ماه پذیرای بازدیدکنندگان نمایشگاه حضور زن در جامعه خواهد بود.

نمایشگاه گروهی عکس «حضور زن در جامعه» افتتاح شد

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن برای فارغ التحصیلی پیش دبستانی