تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در رشت و آستارا


تشییع و تدفین 2 شهید گمنام در رشت و آستارا

معاون سیاسی استاندار گیلان از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در گیلان خبر داد و گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان‌های رشت و آستارا تشییع و تدفین می‌شوند.

محمود قاسم‌نژاد شامگاه گذشته سوم بهمن‌ماه در جلسه برنامه‌ریزی تشییع پیکر دو شهید گمنام در گیلان که در استانداری برگزار شد،‌ با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران مرهون خون پاک شهدا و روحیه مجاهدت و ایثار آنهاست.

وی امنیت امروز کشور را مهمترین و بزرگترین دستاورد شهدا و ایثارگران در جنگ تحمیلی دانست و افزود: به یقین دفاع مقدس مناسب‌ترین عنوان برای جنگ تحمیلی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان پاسداشت مقام شامخ شهدا را وظیفه همگانی خواند و گفت: ایستادگی، پایمردی، رشادت و حفظ کیان کشور از برجسته‌ترین صفات شهداست که باید در جهت حفظ و اشاعه آن تلاش کرد.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه شهدای گمنام همواره مورد احترام و پاسداشت آحاد جامعه قرار دارند، از تشییع و تدفین دو شهید گمنام در گیلان خبر داد و گفت: چهارشنبه، ۹ بهمن‌ماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دو شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان‌های رشت و آستارا تشییع و تدفین می‌شوند.

وی بر لزوم هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم استقبال از این دو شهید دفاع مقدس و حضور حداکثری مردم برای تشییع پیکر آنان تاکید کرد و متذکر شد:‌ برای بزرگداشت مقام شهدای گمنام نباید تنها به تشییع و ساخت المان بسنده شود، بلکه باید در همه ادوار به این مهم توجه داشت.

معاون استاندار گیلان همچنین به مقوله طراحی نمادها در حوزه دفاع مقدس و پاسداشت مقام شهدا اشاره و تصریح کرد: جهت بهره‌گیری از ایده‌های خلاقانه و برتر می‌توان نسبت به برگزاری جشنواره و یا اعلام فراخوان عمومی اقدام کرد.

قاسم‌نژاد در پایان فراهم کردن بسترهای لازم برای آشنایی نسل جوان با سیره شهدا و ایثارگران را امری ضروری خواند که باید در جامعه ارزش‌گذاری شود.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

انجام بیش از 4700 ماموریت توسط اورژانس گیلان در قالب طرح نوروزی