2 جلد کتاب شعر از شاعران مراغه‌ای رونمایی شد


2 جلد کتاب شعر از شاعران مراغه‌ای رونمایی شد

مراغه - ایرنا - مجموعه اشعار «اینجی لر» اثر رضا محمدی(رها) و «کیمسه سیز سئوگی و ده لی بؤیوک» اثر جواد یگانه (صاحیب) در حضور شاعرانی از شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی در مراغه رونمایی شد.

در این آیین که روز جمعه و به همت انجمن ادبی سهند مراغه و شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه برگزار شد، معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: تمامی فعالیت‌های بشر نقطه شروع و پایانی دارند اما عرصه فرهنگ و هنر نقطه پایان و انتها ندارد.

حمید شکری اظهار داشت: باید در عصر حاضر قدردان زحمات فعالان حوزه فرهنگ و هنر باشیم و به دور از شعار، با اقدامات علمی و عملی مشکلات زحمتکشان این عرصه را رفع و حل کنیم.
وی گفت: مراغه از گذشته تا کنون همواره مهد فرهنگ و هنر بوده و در این میان در عرصه ادبیات بزرگان بسیاری را به دنیای ادبیات معرفی کرده است و این افتخار بزرگی برای این شهر شعر و ادبیات مراغه است.
شکری با تاکید بر ارج نهادن به فعالیت های فرهنگی و هنری بزرگان و زحمتکشان این عرصه در شهرستان مراغه گفت: متولیان این حوزه باید همواره پیگیر مطالبات و خواسته های به حق فعالان این حوزه باشند تا بتوانیم از آثار آن ها در عصر حاضر بهره مند باشیم و برای آیندگان یادگارهای با ارزشی را به ارث بگذاریم.
فرماندار مراغه گفت: فعالیت کسانی که زنده نگه دارنده این حرکات فرهنگی هستند قابل تقدیر است و رونمایی از آثار شاعران مراغه ای در حال حاضر از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه کاری بسیار ارزشمند و زیباست.
شکری تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی باید تقویت شود و همه دستگاه های اجرایی باید در حوزه فرهنگی ورود کنند چرا که فعالیت های فرهنگی ماندگار است.
وی گفت: مراغه سرزمینی پرآوازه در عرصه علم و ادب و فرهنگ ایران زمین و خاستگاه شاعران بزرگی همچون آوندی مراغه ای، سهند، دخیل، باریشماز و کریمی است که ستارگان فرهنگ این مرز پرگهر هستند.
وی ادامه داد: همچنین امروز شاهد فعالیت بزرگان و جوانان بسیاری در حوزه شعر و ادب در این شهرستان هستیم که امروز به عنوان نمونه از ۲ مجموعه شعر ارزشمند رونمایی می کنیم.
عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز در این آئین گفت: حوزه های فرهنگی و اجتماعی نقش موثری در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می تواند ایفا کند که باید امکانات را برای فعالیت این حوزه ها فراهم سازیم.
ناظم عزیزی گفت: سرانه مطالعه در کشور ما بسیار پایین است و باید با تشویق فعالان این حوزه به انتشار مجموعه آثار خود و همچنین فراهم سازی زمینه های مطالعه در کشور بتوانیم ظرفیت بزرگ کتابخوانی در کشور را فعال کنیم.
وی ادامه داد: در سطح کلان کشور سرمایه گذاری در حوزه های مطالعه و فرهنگ باید در اولویت قرار گیرد چرا که تنها راه حل بسیاری از آسیب های فرهنگی و اجتماعی توجه به این حوزه ها است.
وی افزود: جشنواره مراغه در آیینه شعر و عکس از جمله مهمترین جشنواره هایی هستند که قرار است در سال آینده با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان و شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه برگزار شود.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


16 شعر در مورد معلم کلاس اول؛ اشعاری زیبا و خواندنی