توسعه صادرات همدان نیازمند انسجام است


توسعه صادرات همدان نیازمند انسجام است

همدان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به توسعه صادرات همدان در سال آینده تاکید کرد و گفت: افزایش سهم صادرات نیازمند انسجام و یکپارچگی بیشتری است.

ظاهر پورمجاهد روز شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی همدان اظهار داشت: برخی از محصولات استان از کانال گمرک همدان صادر نمی شود که آمار آن باید به عملکرد صادرات اضافه شود.

وی اضافه کرد: چینی آلات بهداشتی، میلگرد، یخچال های ویترینی، مبلمان برخی از محصولات تولید شده در صنایع همدان است که از طریق گمرک های دیگر مناطق و یا به صورت پیله وری و ملوانی به کشورهای مختلف صادر می شود.

پورمجاهد از استاندارد خواست چینی آلات بهداشتی را زیر چتر حمایت خود قرار دهد تا به صورت قانونی از مسیر گمرک استان صادر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان تاکید کرد: اگر خواهان توسعه صادرات هستیم در گام نخست باید یکپارچگی و انسجام بیشتری به روند خروج کالا از استان بدهیم.

وی گفت: تشکل های صادراتی و شرکتهای مدیریت توسعه صادرات در استان همدان با گرفتن رونق در کنار تولیدکنندگان قرار گیرد تا آنها غم صادرات نداشته باشند.

پورمجاهد از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خواست: نقش پررنگ تری در این زمینه داشته باشد و دانش آموخته های رشته های مدیریت بازرگانی و تبلیغات را به سمت تاسیس شرکت های مدیریت توسعه صادرات هدایت کنند.

سیم مسی بدون عایق، میلگرد عاج دار، فروسیلیس، کلینکر خاکستری، موتور کولر، وازلین صنعتی، کشمش، رب گوجه فرنگی و چینی های بهداشتی ۱۰ کالای مهم سبد صادرات استان همدان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا