رای اولی‌ها در آستارا تکلیف سیاسی خود را جشن گرفتند


رای اولی‌ها در آستارا تکلیف سیاسی خود را جشن گرفتند

آستارا - ایرنا - همایش رای اولی‌ها با حضور دانش‌آموزان دختر دبیرستان‌های دوره دوم به منظور تبیین تکلیف سیاسی آینده‌سازان کشور و تشریح شاخص‌های نماینده مجلس، در آستارا برگزار شد.

فرماندار آستارا روز شنبه در این همایش در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) این شهرستان گفت: ایران در آستانه ۴۱ سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تولید علم و فناوری، سلول‌های بنیادی، نانو تکنولوژی، پزشکی، هوافضا و موشکی جزو کشورهای برتر دنیا است.

حسن رستم زاد اظهار کرد: دانش‌آموزان رای‌اولی شور و شوق خاصی جهت حضور در پای صندوق‌های رای دارند و مجلس شورای اسلامی به فرمان بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، در راس امور قرار گرفته و قانون‌ گذاری و نظارت بر حسن اجرای قانون از وظایف آن است.

وی بیان کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای کم رنگ شدن حضور مردم در انتخابات تلاش می کنند اما مردم، این توطئه را خنثی خواهند کرد و تخصص، تعهد و ولایت مداری از معیارهایی تشخیص نامزد اصلح است.

رستم ‌زاد گفت: دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور، رسالت کسب علم و دانش‌ برای ساختن ایرانی آبادتر را بر عهده دارند و بسیاری از مردان علمی ایران زمین، در دنیا منشا تحول علمی بوده‌ و هستند.

مدیر آموزش و پرورش آستارا هم در این همایش اظهار کرد: ۱۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در این شهرستان در مقاطع مختلف، تحصیل می کنند و ۶۰۰ نفر آنها رای‌ اولی هستند.

سید سجاد موسوی افزود: حضور دانش‌آموزان در پای صندوق‌های رای به تقویت نظام اسلامی کمک می کند و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به نقش تاثیرگذار آنان در مدارس و تحولات اجتماعی تاکید شده است.

قرائت مقاله و پخش نماهنگ مشارکت حداکثری مردم در انتخابات از بخش های دیگر این آئین بود و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور و میان دوره مجلس خبرگان رهبری در پنج استان کشور، همزمان در دوم اسفند ماه برگزار خواهد شد.

بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش مرکزی و لوندویل در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از یک کرسی در مجلس شورای اسلامی برخوردار است و ۸۲ درصد مردم این شهرستان در انتخابات مجلس دهم مشارکت کرده بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند