نمایشگاه زنجیره فولاد ،تجهیزات و صنایع معدنی در سیرجان گشایش یافت


نمایشگاه زنجیره فولاد ،تجهیزات و صنایع معدنی در سیرجان گشایش یافت

کرمان - ایرنا - دومین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی و زنجیره تامین فولاد و ماشین آلات و تجهیزات وابسته، با حضو ر جمعی از مدیران شرکت‌های فولادی و صنعتی کشور و استاندار کرمان در محل سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان گشایش یافت.

دبیر برگزاری این نمایشگاه روز شنبه هدف از برپایی نمایشگاه را شناسایی پتانسیل های معدنی استان کرمان و بهره وری بهتر از این ظرفیت خدادادی عنوان کرد.

محمد محیاپور افزود: ۹۰ غرفه از شرکت های داخلی صنایع معدنی و نماینده شرکت های ترکیه ، سوئد ، آلمان ، چین و هند در این نمایشگاه سه روزه حضور دارند .

وی گفت : سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوب شرق کشور را در این شهرستان داریم.

وی اضافه کرد : در منطقه صنعتی و معدنی گل گهر بیش از یک و نیم میلیارد تن ذخیره معدنی وجود دارد که رکورد دار کشور است.

محیاپور گفت : بیش از ۲۰ میلیون تن کنسانتره در شهرستان سیرجان تولید می شود و بیش از ۲۰ میلیون تن ظرفیت گندله سازی را داریم که با خط جدید به بیش از این عدد می رسیم.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد افزود : سیرجان بزرگ ترین عرضه کننده آهن اسفنجی کشور است و بخش عمده زنجیره فولاد تکمیل شده و بزرگ ترین کوره تولید شمش جنوبشرق کشور را در این شهرستان داریم.

محیاپور با اشاره به پتانسیل های بسیار ویژه شهرستان سیرجان و گل گهر بیان کرد: این منطقه چشم انداز ویژه ای برای سرمایه گذاری دارد و با توجه به اینکه سالانه بیش از ۵۰ میلیون تن ماده معدنی برداشت می شود، بیش از ۳۵۰ میلیون تن فعالیت معدنی سالانه در شهرستان صورت می گیرد و ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری در زمینه ماشین آلات معدنی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان با اشاره به اینکه با جسارت و حمایت هایی که در منطقه گل گهر صورت گرفته، مهندسی معکوس و بومی سازی انجام شده و برخی کارها برای نخستین بار در کشور در این منطقه صورت گرفته است.

محیاپور با بیان اینکه در شهرستان سیرجان در حوزه صنعت، معدن و تجارت کارهای بزرگی صورت گرفته که بخشی از صنعت کشور را متحول می کند اظهار کرد: شرکت های بزرگی در منطقه گل گهر فعالیت می کنند که کارخانه های احیا و تکنولوژی میدرکس کاملا بومی سازی شده و در شرایط تحریم همه منجسم و مصمم هستیم کارهای توسعه ای را در راس کارهای خود قرار بدهیم و شعار ما این است که در زمان تحریم خود را محکم تر و قوی تر اثبات کنیم.

در مراسم گشایش این نمایشگاه رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: واقعیت تلخ این است که دچار خودتحریمی هستیم و به گفته یکی از فعالان صنعتی و اقتصادی، ۸۰ درصد تحریم ها از داخل کشور است .

محمدمهدی زاهدی با اشاره به خدمات و مجاهدت های شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: همه مردم جهان عطر حاج قاسم را استشمام کردند و این نتیجه خدایی شدن روح این شهید است که حاج قاسم خدایی شد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

300 تفنگ مجاز از شکارچیان در کرمان کشف شد