عوارض آمپول میکرورلین، چیست؟


عوارض آمپول میکرورلین، چیست؟

من برای کیست تخمدان که خیلی بزرگ هم نبود ٣ عدد آمپول میکرورلین به تجویز پزشکم استفاده کردم.

سوال مخاطب نی‌نی‌بان: من برای کیست تخمدان که خیلی بزرگ هم نبود ٣ عدد آمپول میکرورلین به تجویز پزشکم استفاده کردم، بعد از گذشت ٢٨ روز از آمپول سوم، دکترم گفتن که وضعیت بهتری دارم ولی باز هم برام ٣ عدد آمپول میکرورلین تجویز کردن، حالا من نگرانیم این هست که نکنه این آمپول ها باعث بشن کاملا تخمک گذاری من متوقف بشه و نتونم بعدا باردار بشم (در واقع الان حدود سه ساله که اقدام به بارداری کردیم ولی به دلایل مختلفی تا حالا موفق نشدیم) الان منتظریم که این کیست بر طرف بشه تا امیدوار به بارداری بشیم، میخواستم لطفا راهنمایی کنین، آیا آمپول ها رو بزنم یا نه؟
پاسخ دکتر فریبا الماسی، متخصص زنان، استاد دانشگاه و فلوشیپ جراحی لاپاراسکوپی:
دوست عزیز آمپول میکرورلین برای درمان آندومتریوز، میوم رحم و خونریزی غیرعادی رحم تجویز می شود. اثر درمانی آن ایجاد یائسگی کاذب است به همین دلیل افراد علائمی مانند گرگرفتگی و یا قطع قاعدگی و یا پوکی استخوان را تجربه می کنند. در کسانیکه آمپول میکرورلین مصرف می کنند معمولا تا چند ماه تخمک گذاری قطع می شود. پس از قطع دارو تخمک گذاری به حالت طبیعی خود باز می گردد.
احتمال مبتلا بودن به این بیماری در زنانی که علائم درد، ناباروری یا هر دو را داشته‌اند به ۳۵% تا ۵۰% می‌رسد.
ارتباط زیادی بین ابتلا به این بیماری و ایجاد ناباروری وجود دارد به طوری که حدود ۲۵% تا ۵۰% زنان نابارور به اندومتریوز مبتلا هستند و حدود ۳۰% تا ۵۰% زنان مبتلا به اندومتریوز از ناباروری رنج می‌برند.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


درمان تبخال تناسلی: 12 درمان خانگی تبخال تناسلی زنان و مردان